Wordt haar vet doordat ik in een omgeving zit waar gerookt wordt?

Mijn haar voelt anders aan als ik bij mijn vriend ben geweest die rookt. Vaak kan ik het direct weer wassen, terwijl ik mijn haar een halve dag eerder al gewassen heb. Nu had ik laatst met mijn vriend een discussie erover, want volgens hem kan het helemaal niet. Ik kan het niet echt vinden op internet, maar volgens mij maakt je haar degelijk meer talg aan om je haar te beschermen tegen dat gerook.
Is het dus waar dat je haar sneller vettig wordt als er in je directe omgeving gerookt wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Je talgklieren gaan niet sneller werken door de invloed van rook. Maar wat wel zo is: rookaanslag is vettig, kijk maar eens aan de binnenkant van een autoraam waar in gerookt wordt.

En die vettigheid komt dus ook op je haar en jij bent daar wellicht gevoelig voor (qua voelen dan).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

vetter weet ik niet, maar de rook die eraf komt zorgt heus dat ie op je gewassen haren neerdwarrelt.
kijk maar eens hoe snel een meubelstuk vies wordt waar gerookt word.
zelfde gebeurd met je haren en ook huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haar wordt niet vetter van rook. je haar wordt vet omdat je het zo vaak wast. je bent waarschijnlijk vaker je haar gaan wassen omdat je het vond stinken naar de rook. als je je haar wast haal je de talg weg op je hoofdhuid, als je hoofdhuid schoon is gaat die weer talg aanmaken. hoe vaker jij het wast hoe meer talg het moet aanmaken en daarom is je haar na een dag alweer vet. 2 a 3 keer per week je haar wassen is voldoende.
om van je vette haar af te komen moet je het geleidelijk aan minder vaak gaan wassen. ik weet dat het een vies idee is omdat je dan wat vaker met vet haar moet rondlopen maar dan kan je hoofdhuid weer wennen en een normale hoeveelheid talg aanmaken