Trots is een kwaliteit van het ego, van je ik. Het is veel meer denken als voelen. Trost maakt je verhard en zelfvoldaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Zoiets als voldoening voelen over iets dat je hebt bereikt dat je eerder niet dacht dat je kon. Is wel iets wat je voor jezelf moet houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beetje trots is gezond. Gezonder is als je diezelfde trots vrij snel in je pocket kunt steken.(relativeren ,bedoel ik)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trots is het onvermogen om (de waarde van) de ander te zien.
Waar trots is is afstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trots op jezelf of een ander is eigenlijk het toppunt van respect. Daar passen geen negatieve argumenten, jij (of een ander) hebt (heeft) iets gepresteerd, waar je 100% tevreden over kunt en mag zijn. Om trots te kunnen zijn moet het gepresteerde wel bijzonder zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trots is overtuigd zijn cq denken dat iets wat niet van jou is wel van jou is... Bv ik ben trots op mijn lichaam.. Ik ben trots op mijn afkomst... Ik ben trots op mijn intelligentie... enz enz

zo simpel is dat allemaal, goed beschouwd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trots is zelfrespect als het om jezelf gaat. Maar je kunt ook trots zijn op anderen, dus respect hebben voor anderen.

Een gebrek aan trots betekent dat je jezelf niet goed genoeg vindt. Heb je juist teveel trots dan komt arrogantie om de hoek kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De schouderklop die je toekent aan jezelf of iemand anders waarmee je je verbonden voelt.