Wie weet een goede oplossing voor mijn migraine?

Ik heb van mijn dokter al verschillende medicijnen voorgeschreven gekregen de laatste jaren,maar die helpen maar kort of helemaal niet.Wie kan me advies geven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is de oorzaak?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het echt zo erg dat mensen migraine hebben, ik heb helaas geen antwoord maar ik had juist een vraag, die zal ik later nog stellen op deze site. Ik kan er niet over uit dat er mensen zijn die zo moeten lijden mét migrainemidellen!

Het beste antwoord

Wat ik hier lees zijn voor een deel antwoorden van mensen die migraine verwisselen met hoofdpijn. (Migraine is niet het gevolg van een avondje stappen bv).

Ik heb zelf een aantal jaren met zeer zware migraine aanvallen gelopen. Huisartsen hielpen niet tot nauwelijks. Uiteindelijk heb ik gedaan wat eerder in deze lijst gesuggereerd werd: Een dagboek bijhouden met mijn activiteiten, dieet, emoties & aangegeven wanneer ik last had van een aanval. Dit leidde tot een aantal spanningen die ik weg heb kunnen nemen in mijn leven. Daarnaast ben ik bij een homeopaat geweest, welke op basis vane en lijst met vragen een chemise imbalans heeft geconstateerd. Opgelost met een of ander vaag buisje met korreltjes. Al met al heeft dat het grootste deel van de problemen opgelost. Voor andere gevallen heb ik een poedertje dat misselijkheid tegengaat & hoofdpijn stopt. Werkt prima, m aar ik kan zeggen: Ik heb het al 4 jaar niet meer nodig. Mijn migraines zijn vrijwel weg, en ik heb alleen nog een keer in de maand een lichte hoofdpijn die me een uurtje of 2-3 naar bed brengt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Ik denk dat je deze vraag het beste kunt stellen aan lotgenoten:

Sterkte!
14 jaar geleden
Begin eerst met gedurende een maand te noteren wanneer en in welke omstandigheden je migraine krijgt. (Na het eten, bij verkoudheid, werk, stresss, vermoeidheid, zorgen enz)Mss stel je na een maan de een zeker patroon vast met elementen ide constant voorkomen en dan met deze zelfdiagnose een dokter opzoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer Qigong ! Ik doe zelf Spring Forest Qigong en wanneer ik barstende koppijn heb van een avondje teveel zuipen, ben ik er daarna helemaal vanaf.
Zijn hele simpele oefeningen en je kan het gewoon thuis doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oorzaak zoeken van je migraine.
Ergens is je energie geblokkeerd, die blokkade veroorzaakt je hoofdpijn. Benader eens een Gusto-coach die kan je helpen het energetisch op te lossen waardoor je geen migraine meer hoeft te hebben.

Toegevoegd op 31-05-2009 08:10:36
Ik lees nu je vraag pas goed.
Het antwoord is; jij en alleen jij. Je hebt misschien wat hulp nodig om het je bewust te worden, maar het antwoord schuilt in jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn praktijk komt bij mij altijd en meteen een vraag op bij dergelijke vragen...
Wat doe jij in je leven wat je helemaal niet wil en je doet het toch maar weer?

Als je goed naar mijn vraag kijkt en oprecht antwoord, zou jij (en wellicht alleen jij) daar een antwoord kunnen vinden en zien dat er heel veel dingen zijn die jij niet wil en toch doet...
Dan doe jij dus iets niet goed in je leven... En als je iets niet goed doet, dan moet dat ergens te voelen zijn als pijn... Dat kan niet anders omdat er verschil moet zijn tussen goed voelen en pijn voelen... En als je tegen je zin in steeds zaken doet die je niet wil, dan uit zich dat als pijn in het hoofd... Dat is mijn praktijkervaring van vele jaren met patienten met migraine...
Nog één tip, als je migraine hebt, hoe zit het dan met je assertiviteit? Dan is die toppie, neem ik aan., en dat is niet zo wanneer je vrij bent van migraine... Dit laatste is weer een hint in de richting naar waar je moet gaan denken...

Veel succes om uit te vinden wat je wel en wat je niet mag doen...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je de hoofdpijn voelt opkomen zuig dan eens op een anijs-blokje.
probeer maar eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werk mee aan het onderzoek er naar. Ik neem aan dat je dan ook al je antwoorden krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij werkt het om,als ik bijv. flitsen ga zien of vlekken voor mijn ogen krijg, om dan een APC in te nemen,vaak zakt de migraine dan weg voor het tot een explosie komt.
Met gewone paracetamol of zo lukt het niet maar in APC zit waarschijnlijk iets dat werkt (bij mij althans)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij verdween de migraine-achtige hoofdpijn als sneeuw voor de zon toen we verhuisd waren en ik niet meer in de buurt van de hoogspanningskabels sliep. Wellicht heb je hier wat aan. En kijk dan in de straal van 700 á 800 meter. Want een electromachnetisch veld heeft een vrij groot bereik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem voldoende rust en vooral niet stressen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb al 10 jaar migraine op welk adres ook.
nu ik zwanger ben is dit bijna dagelijks.
als je met migraine wakker word is er niets meer aan te doen en weet je dat je de hele dag zuur bent.
als het echt heel erg word doe ik mijn hoofd helemaal naar achteren zonder ook maar 1 spier aan te spannen. dat lucht even op.

krijg je op de dag inneens hoofdpijn (sorry dat ik het zeg) maar dan zou ik overgeven. dat doet vreselijk veel pijn maar 8 van de 10 keer word je migraine dan minder.

succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vriend heeft al vanaf zijn 16e heel erg veel last van migraine en alles geprobeerd in zijn leven. Sinds een paar jaar gebruikt hij Maxalt en dat helpt hem heel goed.
Hij moet het wel meteen nemen zodra het opkomt, als hij wakker wordt met migraine is het te laat en helpt het veel minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al van klein kind af aan had ik migraine bij "spannende" dingen als schoolreisjes of partijtjes - al was dat toen nog niet als zodanig herkend. Mijn hele puberteit en studietijd ging ik nog geen brief posten zonder zetpil - nadeel daarvan was, dat het een residu in je lichaam achterliet dat de volgende aanval al weer klaarlegde. Na een kort, maar heftig ongelukkig huwelijk, heb ik korte tijd therapie gehad. Dat is nu ruim 20 jaar geleden, en ik heb sindsdien nooit meer migraine gehad, hoewel zowel mijn oma als mijn moeder er last van hadden. Ik leerde in die therapie mezelf te zien als mijn beste vriendin, en mezelf ook zo te behandelen - zou jij je beste vriendin verwennen als het rot met haar gaat, boos op haar worden als ze geen zin heeft iets te doen wat eigenlijk "moet", dat soort dingen....Misschien helpt het je, gewoon wat relaxter te leven - morgen is er nog tijd genoeg om te doen wat moet gebeuren, en als ze je niet aardig vinden - pech - jij vind ook wel eens iemand niet aardig. Zoals jij voor jezelf kunt zorgen kan geen mens van de wereld dat doen - dus luister naar het "eerlijke" kind in jou zelf, en weiger (zonder schuldgevoel!!!) te doen wat op dat precieze moment NIET goed voelt voor dat kind. En als iemand lief voor je is, betekent dat, dat je lief bént - niet, dat je nu iets terug moet doen - het is zomaar een kadootje dat je krijgt omdat jij jij bent, en goed zoals je bent. Ik hoop, dat één van de antwoorden je helpt, want het is een persoonlijke hel waar je alleen doorheen moet, als het weer eens zover is.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf al 15 jaar migraine en gebruik hiertegen immigran ftab en primperan tegen te misselijkheid. Dit werkt prima, maar brengt wel allerlei vervelende bijwerkingen met zich mee.
Op aanraden van een neuroloog ben ik gestopt met het slikken van de anticonceptiepil (nu 18 maanden geleden). Nu ben ik al 5 maanden migraine vrij! Voorheen had ik 1 tot 2 keer per week een aanval.