Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het ondanks het warm is in huis je het toch koud hebt als je stil zit? Zomers krijg je het toch ook niet koud als het 20 graden is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het klinkt wel raar. Er is echter een verschil tussen de luchttemperatuur die 20 graden is en de temperatuur van de muren, vloer en meubels.

Onze chronoterm stookt het speciaal om die reden (staat in de handleiding) in de ochtend, 1 graad hoger dan je hem instelt, als hij op 20 staat blijkt het 's morgens 21 te zijn, dit is om te compenseren voor de nog koude muren.,

Bij ons in huis (oud huis) voel je het ook gelijk als de cv uitgaat dan valt de stralingswarmte weg en voelt het snel onbehaaglijk, met mijn ongeisoleerde muren zullen de muren dus altijd vrij koud blijven, ook als de luchttemperatuur wel 20 graden is, en dat is de reden dat 20 graden dan niet genoeg is als je stilzit
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat komt omdat 20 graden nog helemaal niet zo warm en behaaglijk is. Ik heb zelf de temperatuur in huis altijd een paar graden hoger, zo rond de 23 graden. Bij 20 graden zit ik namelijk ook te rillen als ik niks doe. Heb ik in de zomer trouwens ook.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absurd !! Bij stilzitten is 20 graden al aan de ruime kant (je moet er naar streven het verschil tussen binnen en buiten zo klein mogelijk te hebben voor je weerstand) en als je aan het werk bent 18 of zelfs 16. Winterkleren zijn er niet voor niets ;-)
Iedere keer als ik lang in een oververwarmd huis moet zijn (20 plus dus) ga ik ge-ga-ran-deerd met knetterende koppijn naar huis.
Het kan zijn dat er een hoge luchtvochtigheid is in je huis.
Dit voelt ook al snel onaangenaam aan.

Of je bent moe, dan heb je het ook eerder koud.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de winter heb je vaak ook warmere kleren aan waardoor je de temperatuur voor groten delen van je chaam verhoogd behalve de naakte die hebben het dus extra koud...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is de luchtvochtigheid in huis veel te laag. Daardoor is de gevoelstemperatuur lager. Koop eens een hygrometer en kijk eens of die luchtvochtigheid niet lager de 40% is.
Bij mij komt hij zelfs onder de 30% als er niet continu een luchtbevochtiger draait.

Het kan ook zijn dat er ergens een koude luchtstroming is over de vloer. Misschien onder het gordijn door. Dat maakt je voeten snel kouder en van daaruit je lichaam.
Ook daarvoor heb ik een fleecedeken met knijpers aan het gordijn hangen.

Een temperatuur van 20 graden is heel goed bij mij thuis.

Kaarsjes branden zal ook de temperatuur is omhoog gooien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding