Als een thorax foto is mislukt en je bent een hypochonder zouden ze dat dan eerlijk zeggen of zeggen ze gewoon , ja alles is perfect

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Een hypochonder geloofd toch niemand, Waarom zou een arts tegen je liegen. Dit is het slechtste uitgangspunt wat je voor je genezing kunt bedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een foto die mislukt is zal altijd over gemaakt worden, ook die van je longen.
Hypo of niet een arts wil 100% zekerheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er op de foto niets te zien is wat de klachten veroorzaakt, zal dat zo gezegd worden. "Deze foto verklaart niet waar uw klachten vandaan komen", of "Op uw foto zijn geen afwijkende dingen gevonden".
Als je echt een hypochonder bent, heb je trouwens meer psychologische hulp nodig dan foto's. Die stellen je toch niet gerust, en op internet vind je altijd wel weer nieuwe kwalen die het zouden kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als 'ze' zeggen dat alles perfect is, doen ze dat omdat alles perfect is. Als de foto mislukt is, doen ze hem over. Geen arts liegt dat alles perfect is terwijl de foto waar hij dat zou moeten zien mislukt is.

Maar natuurlijk weet je zelf ook waarom je dit vraagt. Hier praat paranoia die wordt veroorzaakt door je hypochondrie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig worden rontgenfoto's digitaal gemaakt. Zodoende ziet de radioloog direct of de foto gelukt is of niet. En zal hij/zij dus ook direct een nieuwe maken, terwijl je er nog staat, als dat nodig zou zijn.
Waarschijnlijk weet de radioloog niet eens de details van je medische dossier (of dat je hypochonder bent). Deze krijgt gewoon de opdracht een thoraxfoto te maken en een indicatie. Dus zal deze altijd streven naar een goede foto.
Als vervolgens gezegd wordt door de arts dat je foto perfect is, dan betekent dit ook dat er niets te zien was op de foto.
Het maken van een thoraxfoto kost teveel geld om dit te doen zonder een goed resultaat (=de foto) of puur om een hypochonder gerust te stellen.