lichaamstemperatuur vraag

ik heb al sinds mn geboorte een lage lichaamstemperatuur (rond 35,5) en ik ben ook een echte koukleum. zit hier een verband in?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het leek me al logisch dat je het altijd koud hebt als je zo'n lage lichaamstemperatuur, maar ik heb toch nog even gegoogled en heb een forum gevonden met allemaal koukleumen waarvan een paar net als jij ook een hele lage temperatuur hebben.
Misschien is het wel leuk voor je om er iets van te lezen, dus geef ik je de link ervan:
http://forum.viva.nl/forum/Gezondheid/Altijd_koud/list_messages/11100

Wist je trouwens dat een te laag lichaamsgewicht ook de oorzaak van een te lage lichaamstemperatuur kan zijn? En zo ook een slechtwerkende schildklier. Verder kan het liggen aan een verstoring van de productie van hypofysehormonen. Maar goed ... dat was de vraag niet ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja daar kan een verband mee zijn, mensen die een hogere temperatuur hebben, hebben het ook meestal warmer. Maar het kan natuurlijk ook liggen aan het weer, en of je jezelf er wel goed op kleed.

Als je echt heel erg twijfeld, ga dan gewoon even naar de dokter om het te laten controleren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, volgens mij niet. Ik zou eerder verwachten dat je het altijd warm had. Omdat je lichaamstemperatuur dichter bij kamertemperatuur ligt dan een ander.

Maar dat je het koud hebt, komt volgens mij eerder doordat je bloeddoorstroming niet optimaal kan zijn. Bijvoorbeeld door stress, spierspanningen, ontstekingen hier en daar.
Vooral handen en voeten kunnen koud worden. Omdat dit ook de langste weg is voor bloed om erheen te kunnen stromen.

Want mentaal kan helpen is je vooral te richten op je warme plekjes in het lichaam, dus NIET op de koude plekjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je,dat klopt slechte bloedcirculatie zorgt voor koude voeten en handen.Ik heb daar ook last van,neem looktabletten voor een beter bloeddoorstroming,sporten en sauna zijn ook aan te raden.
Ik denk dat er een verband in zit, zelf heb ik een temperatuur van 36 gr. en ook ik ben een enorme koukleum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dag collega,

Ik ben er ook zo een. Ik heb zelfs in het voorjaar en het najaar een kruik in bed nodig, anders blijven mijn voeten ijsklompen. Ik denk dat dat zeer sterk verband is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dit erfelijk is. Normaal zit ik onder mijn lichaamstemperatuur als ik ziek ben.

K'ook een koukleum en nu zeker met die vrieskou.
Je kunt je best goed aankleden en warm katoen ondergoed dragen.
Heb gisteren in de C&A geschikt onderhemdjes gekocht en
in een schoenwinkel sneeuwlaarsjes (Geen natte voeten meer):)
Voor het slapen gaan warm ik kersenpitten op voor mijn voeten en in mijn nek,zalig!!