kan je je longen uit je lijf hoesten?

dus echt dat je ZO heost dat je longen eruit komen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Longen zijn geen ballonnen die je een soort van binnenstebuiten kunt uithoesten. Ze bestaan voor een groot deel uit een sponsachtig materiaal waarin zich een aantal vertakkingen van de bronchiën en uiteindelijk kleine longblaasjes bevinden.

Daardoor kan een long wel min of meer in elkaar klappen als de borstholte lek raakt. Maar dan zou het nog minder goed lukken om zo'n long uit te hoesten omdat de spanning van de long is. Die wordt namelijk in stand gehouden door luchtledigheid, een vacuüm tussen de binnenste en buitenste longvliezen. Bij een klaplong is dat vacuüm weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee sorry, dat is niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat kan niet.

Die longen zit echt wel stevig vast.

Je longen uit je lijf hoesten
is een uitdrukking voor iemand die heel heftig en hard en flink aan het hoesten is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Je kunt het wel dat gevoel hebben, en bij bepaalde ziektes kun je slijm ophoesten waar wat bloed bijgemengd is zodat het op het weefsel lijkt.
Maar je kunt jezelf niet binnenstebuiten hoesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat gaat niet lukken
het is gewoon een gezegde als je heel erg moet hoesten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kan niet. De longen liggen goed ingekapseld in de borstkas.
Ook zitten ze vast aan de vertakkingen van de luchtpijp.
Bovendien is de ruimte tussen het binnenste en buitenste longvlies vacuüm wat het naar buiten hoesten eveneens onmogelijk maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LisaKerkhof
een jaar geleden
Toch is mijn oma zo te komen overlijden het is wel degelijk mogelijk niet alle twee maar 1 is uit der lichaam gekomen
Voor alle mensen die beweren dat je je longen niet uit je lijf kan hoesten het is wel degelijk mogelijk mijn oma is op deze wijze te komen overlijden ze kon niet stoppen met hoesten en hoeste 1 long eruit de laatstr hoest heeft er voor gezorgd dat door de druk haar long eruit kwam door middel van roken
een jaar geleden