Wat is het effect van fantasie op de mens?

wat betreft geestelijk en lichamelijk welzijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Tja, je kunt een prachtige carriere opbouwen en lichamelijk/geestelijk enorm sterk worden.

Maar je kunt ook jezelf lichamelijk en geestelijk helemaal afbreken. Doordat je fantasie op hol slaat en je met doemgedachten het ergste van het ergste gaat fantaseren.

Plus natuurlijk alles wat tussen deze uitersten zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

voor mij is fantasie de slagroom op de taart. met fantasie kan je dagdromen, geweldige oplossingen bedenken, prachtige verhalen verzinnen, kunstwerken maken enzovoort enzovoort.
zonder fantasie is het leven een stuk armer. je ziet alleen de werkelijkheid, de realiteit. Maar het leven is of kan veel meer zijn en die fantasie kun je dan gebruiken om je dat voor te stellen en dan vervolgens de werkelijkheid er op aan te passen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat effect is voor iedereen anders natuurlijk.

Iemand die in een vervelende situatie zit en zich door middel van zijn fantasie op de been weet te houden die zal zich geestelijk en lichamelijk een stuk beter voelen
dan diegenen die die fantasie niet heeft of niet weet te gebruiken.