Nee, bij mij niet tenminste.
Je moet het ook zelf willen om van de sigaret af te komen anders rook je met pleister net zoveel als voor die tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt zelf stoppen als je het zelf echt wilt.

deze middelen zijn meer om stivoro en/of andere anti-rook clubjes te financieel spekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij ook niet. Het enige waar ik bang voor was, was een teveel aan nicotine door mèt pleister te roken, dus daar ging ik mee experimenteren. Conclusie: was er gewoon niet aan toe.
Op een gegeven moment heb ik gewoon de knop omgezet, zonder pillen of pleisters, en dat werkte perfect. Zonder afkickverschijnselen. Overigens wel overal aangekondigd dat ik was gestopt, zodat ik niet meer met goed fatsoen kon roken in gezelschap. En jezelf belonen natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helpt niet bij mij.
Die kauwgom hield me een beetje in bedwang tijdens lange vliegreizen , but that is it. Eens op de grond...... vlug naar de uitgang van Schiphol.....en geloof me...ik was daar niet alleen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaja, die kauwgom is ideaal voor plekken waar je niet mag en kan roken. En dan zodra het mogelijk is een peuk roken, met zo'n hele groep junks die verzaligd inhaleren ;-)
(En toch, als ik zelf weer eens gestopt ben vind ik die rookwalm zóóóó goor... Ik zou weer eens moeten stoppen...)
bij mij werken de pleisters juist wel alleen als je er niet echt voor de volle 100% achter staat dan gaat t helaas niet lukken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nicotine pleisters en kauwgom werken alleen als je zelf ècht. ècht ècht wilt stoppen met roken. Maar als jij ècht zo graag wil stoppen met roken, dan kan je dat ook zonder die middelen. De pleisters en kauwgom helpen misschien een beetje tegen de afkickverschijnselen.
Maar nogmaals als die échte wil er is, d\kan je het zonder!
Net als ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is gewoon de verslaving in stand houden maar op een voor je omgeving schonere manier.
Als je echt wilt stoppen moet je direkt stoppen en wilskracht tonen. Overkom de verslaving door te weten en jezelf goed voor te houden dat het iets is wat je NIET nodig hebt, en overkom de "bezigheid" (handen, iets tussen de lippen) door jezelf af te leiden en bezig te zijn. Hoe meer je denkt "ik mag niet roken" hoe meer je hunkert naar een sigaret, dus hou je zelf voor "joepie ik hoef niet te roken" en dan hoeft het ook niet.
tenzij je toch eigenlijk niet echt wilt stoppen ... dan is het beter gewoon door te roken, dan ga je niet door de frustraties om later toch weer te roken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat bezig zijn, oef, moeilijk ;-)
Naast alles dat al gezegd is: bedenk dat de pleisters/kauwgom alleen tegen de fysieke afkick helpen. En bedenk daarbij dat die misschien maar een week duurt.
De psychologische afkick is veel moeilijker: waar laat ik m'n handen nou? Even niks te doen... Oh nee, geen peuk. Achter de computer - neenee, geen peuk. Wachten op de bus - shit, geen peuk. Bak koffie met - nee, met niks. Aan de foon met vrienden - inderdaad.
Lege handen, lege mond, overvol hoofd. En kans dat je een tijdje niet zo prettig in de omgang bent (klassieker van mij: "IK BEN NIET CHAGRIJNIG!!!" Ehm...).
Naast de fysieke en mentale afkick krijg je ook nog het effect dat je lijf gaat opruimen en schoonmaken, en dan heb je kans dat je na het stoppen met roken tijdelijk juist meer gaat hoesten - voor zwakkelingen een mooie smoes om te zeggen: zie? nou is het nog erger, dus ik steek gewoon weer een peuk op. Maar bedenk: dat gehoest is tijdelijk. Al snel merk je: meer lucht! Meer reukvermogen! Je proeft meer van je eten! Minder snel benauwd!

Het is het aan alle kanten waard (nog los van wat roken financieel kost). Ik ga mezelf ook weer zover proberen te krijgen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als je nicotine vervangers gebruikt heb je minder last van zin in roken.
Dat maakt het stoppen makkelijker.

Met een nicotinepleister krijgt je lichaam de hele dag nicotine.
Je plakt de pleister ergens op je lichaam, bijvoorbeeld je arm, been of rug.

De pleister plak je 's morgens op en houd je ook 's nachts op. De pleister geeft 24 uur lang nicotine af. Daardoor heb je in de ochtend nog wat nicotine in je bloed, zodat de trek in een sigaret ook 's ochtends niet zo groot is.
Sommige mensen krijgen last van jeuk of een rode huid op de plaats waar de pleister zit. Zij kunnen misschien beter nicotinekauwgom of nicotinetabletjes gebruiken.
Er zijn ook mensen die niet zo goed slapen als ze een nicotinepleister op hebben. Voor hen is het beter om de pleister voor het slapen gaan af te doen.

Je kunt de pleisters kopen bij de apotheek of de drogist. Je gebruikt ze ongeveer 3 maanden.
De kosten van de pleisters komen overeen met wat de gemiddelde roker per dag kwijt is aan sigaretten.

De kans om blijvend van het roken af te komen wordt verdubbeld als je naast nicotinepleisters gebruik maakt van telefonische coaching of groepstraining, omdat daar aandacht besteed wordt aan het veranderen van gewoontes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben nou 3 jaar van het roken af, zonder nicotine kauwgom was het me niet gelukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nicotinepleisters en -kauwgom werken tegen de afkickverschijnselen van de nicotine. Het zorgt ervoor dat je langzaam steeds minder nicotine in je bloed krijgt, zodat je geen last hebt van afkickverschijnselen. Afbouwen met sigaretten werkt voor de meeste mensen niet en dan kan bijvoorbeeld zo'n pleister een hulpmiddel zijn.

Een rookverslaving is voor de meeste mensen echter meer dan een verslaving aan nicotine. Je bent bijvoorbeeld ook gewend geraakt aan bepaalde momenten waarop je rookt ('s ochtends, bij de koffie, als je stress hebt, na het eten etc). Via bijvoorbeeld online hulp van Roken onder Controle kunnen mensen leren om die gewoontes te doorbreken. Daardoor leren ze niet alleen te stoppen met roken, maar dat ook vol te houden. Meestal zijn nicotinepleisters en -kauwgom dan helemaal niet nodig.