Is het normaal als je wenst een wild dier te willen zijn?

Soms, als de druk van het mensenleven me teveel wordt, wens ik hartstochtelijk te willen ruilen met een vrij rondvliegende vogel, een eekhoorn of een ander schuw, wild dier. Naarmate ik ouder wordt, besef ik dat ik eigenlijk liever meer "basic" zou willen leven, maar dat het juist veel complexer wordt met "mensengereedschappen". Ok. ik ga soms naar een psychiater en als ik dit vertel is het niet abnormaal, maar is het "stress". Maar toch zit het dieper; dwz dat als er reincarnatie zou bestaan, dan zou ik geen mens meer willen zijn. Dit vanwege de technologie die ik wantrouw en de onderlinge problemen tussen de mensen en de hardheid waarmee het gepaard gaat. Ik ben dus teleurgesteld in het mensenras. Wat moet ik daarmee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk zomaar dat je niet de enige bent. Het lijkt zo vrij en met een hoop minder verantwoordelijkheden.
Maar elke dag hard moeten werken om je eten te regelen en moeite doen voor een veilige slaapplek is ook niet alles...

Ken je het boek Jonathan Livingston Seagull?
http://en.wikipedia.org/wiki/Jonathan_Livingston_Seagull

Of Eagle van ABBA? http://www.youtube.com/watch?v=YB1Om-L_O2Q
Tekst hier: http://www.lyricsfreak.com/a/abba/eagle_20002818.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de wens om een wild dier te zijn is vrij irrationeel maar de wens om heel basic te leven niet! Beide wensen kunnen idd voortkomen uit wantrouwen en de wil om vrij te zijn van mens en technologie!

Het back to basic leven. Kan nog steeds maar onderzoek goed je mogelijkheden want ook in de wildernis van noord canada en scandinavie of andere onherbergzame gebieden waar dan ook ter wereld doet technologie steeds verder zijn intreden!

Goeie tip om eens te kijken DVD Into the Wild, supermooie film en bij het bonusmatriaal ook een documentaire over het leven in de wildernis!

Kijk in eerste instantie of je een balans kan vinden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lieve Lavendel, wat is normaal? het vrije, rondvliegende, een schuw wild dier, zij zijn zo vrij nog niet. wel erg kwetsbaar, jij ook denk ik.
kijk nav wat je schrijft ook eens wat het mens-zijn je eigenlijk wel oplevert. je bent niet zomaar mens. m.i. vanuit een diepgewortelde, gekoesterde wens. vanwege teleurstellingen reageer je nu zo, mens-zijn geeft veel meerwaarde. uit ervaring weet ik dat. stuur me een pbtje als je wilt.