Wat kan ik doen als mijn vrienden om mij vechten?

Toegevoegd na 13 uur:
ik zal het even uitleggen,
in mijn klas heb je 4 vriendengroepjes (weet niet waarom)
ik ben dus vrienden met alle groepjes.
maar de mensen uit die groepjes mogen mensen uit andere groepjes niet.

het is een paar keer gebeurt dat ik in de ochtend bij het ene groepje zat en toen in de middag bij een ander.
en dat iemand uit het groepje waar ik toen niet bij zat boos werd op iemand uit het groepje waar ik wel bij zat.
en toen begonnen ze te vechten!
dan sta ik er een beetje bij en probeer ze te stoppen, maar ja dat lukt niet echt.

ik ben helemaal niet heel erg populair ofzo,
ik ben ook niet heel vrijgevig, ik koop bijna nooit snoep ofzo.
maar als ik het heb deel ik het wel,
maar andere kopen vaker snoep dan ik.
ik heb wel mijn samsung star weggegeven toen ik een nieuwe mobiel kocht.

hier onder mijn vrolijke tekening om het duidelijker te maken :D
die paarse rondjes zijn mensen

Toegevoegd na 13 uur:
IK PROBEER NIET POPULAIR OVER TE KOMEN OFZO!
IK ZIT ER ECHT MEE

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een kinderachtig gedoe zeg.
Heb het er gewoon met ze over en zeg eerlijk wat je vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wtf wil je me kinderachtig komen noemen?
Ga eerst ff nadenken ofzo!
Ik ben 15! Jij bent 13,
Dus zeg maar gewoon niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zo aangebrand reageert vind ik dat nogal kinderachtig...
Ik las de reactie van martijnvanginkel324 als een reactie op het gedrag van je vrienden, maar goed, als je alles op jezelf wilt betrekken,your loss...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een nogal.......Mitchelcentrisch wereldbeeld geloof ik als ik die tekening zo zie. Als dat werkelijk de positie is die jij in de groep denkt te hebben, maak ik me toch wel een beetje zorgen.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mitch, als ik de reactie van jou zo lees op de reactie van Martijn, dan vind ik dat je nogal kort door de bocht gaat. Hij vond juist de situatie waarin jij zit niet leuk voor je en nogal kinderachtig gedrag van de mensen om jou heen. het ging dus niet over jouw persoontje. Hij bedoelde het juist goed, en dan reageer je zó.
Maar goed... Dat je kinderacht.... eh puberaal reageert, vind ik nou zo jammer. Bewijst nog dat je jouw eigen interpretatie op Martijn's woorden geheel terecht zijn. Kinderachtig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry!
Omg spijt me echt!
Ik weet echt niet wat er met me is het zal wel de pubertijd zijn ofzo,
Gisteren kwam ik thuis en toen zei een jongen waarmee ik al heel lang ruzie heb me gedag en toen begon ik m ook uit te schelden voor allerij dingen terwijl het bleek dat ie t echt meende en gewoon goed probeerde te maken.
Spijt me echt
SORRY!

Antwoorden (9)

Zoek andere vrienden.
ronron1212
13 jaar geleden
Gooi de handdoek in de ring....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vragen of je vrienden een vredescontract willen tekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan noem je mij kinderachtig
"vredescontract"
Ga vadertje en moedertje spelen in de zandbak
Echte vrienden zoeken, en niet willen omgaan met mensen die je zien als een soort ´bezit´ of ´trofee´ waar ze om kunnen vechten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook mijn antwoord op http://www.goeievraag.nl/vraag/vrienden-gelukkig-houden-uitleg.107963
Dat geldt natuurlijk nu nog net zo sterk als enkele dagen geleden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je hebt nog erg moeite met de definitie van wat echte vrienden zijn en wat ´vriendjes en vriendinnetjes - kennisen´ zie ik bij je reactie en het minnetje op mijn antwoord aldaar. Dan kan ik je eigenlijk alleen maar sterkte wensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet wat vrienden zijn,
En het is echt niet iets speciaals om met mij te lopen.
Ik ben echt niet heel populair.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit je tekening heb ik meer het idee dat je gewoon geen echte vijanden hebt of althans met niemand ruzie, en noem je iedereen die jou dus niet openlijk stom vind meteen een vriend. Waarbij je vermoedelijk ook nog een behoorlijke pleaser bent (je wilt niemand voor het hoofd stoten en ze ook allemaal te 'vriend' houden). Daar ga je op de lange duur heel erg problemen mee krijgen, want idereen te 'vriend' houden KAN nu eenmaal niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo geloven je niet gewoon dat je met iedereen vrienden kan zijn?
Vrienden kan je vertrouwen
Met vrienden kan je goed praten
Vrienden zijn er voor je
Vrienden geven om je.
Vrienden nemen je zoals je bent.
Met vrienden doe je leuke dingen Ik geeft toe dat ik meteen de eerste dag in de 1ste m'n best heb gedaan om veel vrienden te maken en nu is dat dus iedereen geworden.
Uit andere klassen heb ik geen vrienden maar wel gewoon zoals jij het noemt "kennisen" dat zijn gewoon school vrienden.
En met de andere uit mijn kla doe ik ook dingen buiten school bioscoop, zwembad, Walibi world, gewoon naar de stad, na school chillen in de bieb. Ik weet wat goede vrienden zijn.
Waarom vechten ze om je? kan zijn dat de een het voor je opneemt waar de ander gemeen doet of zo. Vind het een beetje raar dat twee jongens vechten om een andere gozer. Zoek uit waarom zodat je het op kunt lossen.
Als het echte vrienden zijn blijven ze toch wel komen al is het apart van elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zijn het dan geen echte vrienden, maar zien ze jou als een soort trofee om mee te pronken. 'Kijk eens hoe leuk wij met Mitch omgaan, zo'n populaire jongen en hij wil bij ons horen, fijn voor ons, he?'

Met dat soort vrienden heb je geen vijanden nodig.
Ik denk dat je wat vaker moet zeggen wat je echt denkt en wat meer van de echte Mitch moet laten zien. Dan word je vanzelf wat minder populair en vechten ze ook minder om je. Dan merk je vanzelf welke kinderen jou leuk vinden om wie jij echt bent.

Je kunt het ook gewoon op z'n beloop laten; als ze nu al om je vechten zijn het straks vanzelf je vrienden niet meer. Dat klinkt heel bot, maar werkt in de praktijk wel zo. Ze worden het vanzelf zat om voor jouw aandacht te strijden en de groepjes die zich beledigd voelen, gaan je vanzelf links laten liggen.

Je kunt niet met iedereen dikke vrienden zijn, een dag heeft nou eenmaal maar 24 uur! Neem er genoegen mee als het grootste deel van de klas je gewoon aardig vindt, een klein deel je negeert en een klein deel 'echte vrienden' zijn. Dan ben je een gelukkig mens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt pas iets gevraagd dat daar heel dicht bij komt, nl hoe je iedereen te vriend houdt.

Blijkbaar kom je er met die antwoorden niet uit.
Omdat je in zo'n vraag als deze wel heel weinig uitleg geeft, (ik kan me nl zo 3 totaal verschillende situatie hierbij voorstellen), met daarbij ook 3 verschillende anwoorden!!!!), vind ikzelf deze vraag op deze manier niet te beantwoorden.

Ik ben bang dat je (weer) allemaal antwoorden krijgt waar je niet verder mee komt.

Wat ik je dus zou aanraden: Praat hierover met iemand, je ouders of een goede oom of tante of evt de ouders van één van je vrienden. Dan kun je je probleem beter voorleggen en mogelijk kunnen zij je dan beter adviseren of de oplossing hiervan bij al die anderen ligt, of bij JOU!!!
amigo
13 jaar geleden
Ik vind de vraag en de situatie dubieus. Ik zou het maar op een lopen zetten voordat de gangbang begint.
In de film Le Parfum komt een de hoofdpersoon uiteindelijk om, in eenzelfde situatie.

Of ben je soms rijk en vrijgevig? Dat is de vraag alleen maar dubieus, want dan weet je het antwoord zelf wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt mij niet dat de mensen echt om jou vechten.
jij kan je keuzes zelf al heel goed maken, en vrienden zijn met mensen uit groep a, b, c en/of d.

je kan en hoeft niet met iedereen bevriend te zijn uit alle groepen, wat niet wilt zeggen dat je ruzie hebt met mensen met wie je minder bevriend bent.

ik denk dat die groepen met elkaar ruzie hebben of je er nou wel of niet bij een bepaalde groep hoort.

mensen die dit begrijpen en jouw kameraad zijn zullen jou ook niet als slap excuus gebruiken om te vechten met andere groepen. dat is groep e.

dat mensen voor elkaar opkomen is normaal, maar vechten om jou ergens bij te betrekken is in mijn ogen ook geen echte vriendschap.

ps. leuke tekening ;)