Ik gebruik zelf altijd Glycerine. Ik heb door mijn werk vaak droge handen en daardoor kloofjes.
Glycerine trekt snel in en heelt kloofjes vrij snel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Calendulacreme helpt heel goed ter voorkoming.

Eerste behandeling: uierzalf. Kan je in de dierenwinkel per grote pot kopen, en bij de drogist voor hetzelfde bedrag een klein potje.
Er zit een beetje bijnierschorshormoon in dat een snelle helende werking heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Insmeren met uierzalf.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gewoon te koop bij o.a. kruidvat en spotgoedkoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uierzalf smeren werkt bij mij uitstekend. Het is een ideaal middel voor de verzorging van de droge en schrale huid. Het houdt je huid extra soepel.
Amadea
13 jaar geleden
Klovex van Kruidvat. Werkt prima, en de naam zegt het al: speciaal voor kloven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn diverse soorten klovenzalf:

http://www.derodepilaren.nl/00000095180999301/01c2c4998d0a23a0d.html

http://www.gehwol.nl/de-oplossing-voor-je-voeten-en-benen/herstellen/kloven-zalf/ (die gebruik ik ook gewoon op m'n vingers, werkt prima)

http://www.samenwerkendeapothekers.nl/37/kloofjes/klovenzalf-50-ml/

En zoveel mogelijk voorkomen, door invetten, het dragen van wanten of handschoenen als het koud is, en liefst alleen afwassen met handschoenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja uierzalf idd, maar dan wel die bruine vette en niet die romige witte creme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik altijd klovenzalf van Gehwol (dit is i.p. voor je voeten). Ik smeer het kloofje in vlak voor het slapengaan, kan het de hele nacht inwerken.

Toegevoegd na 23 uur:
werk super en ik ben altijd heel snel van de kloofjes af!
Plaatje bij antwoord
Steenuiltje
13 jaar geleden
Door veel buitenwerk heb ik altijd veel last van kloven ,van alle middeltjes al geprobeerd, maar de Gehwol klovenzalf bevalt het beste
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je al kloven hebt, gehwol klovenzalf, en als ze weer dicht zijn, goed vet houden, gewoon een tube handencrème mee en regelmatig insmeren, en handschoenen aan buiten als het koud is.

Uierzalf/creme vind ik zelf niet prettig, alles komt onder het vet te zitten, een goed intrekkenden handecreme werkt bij mij beter. Eventueel kun je vaseline lanette aanvragen/kopen bij de apotheek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een creme met aloe vera helpt misschien ook goed. (bij mij wel!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Auw...pijnlijk. Juist omdat je je handen continu gebruikt voel je steeds de pijn.

Hoe vetter de crème, hoe beter. Zoals Vaseline. Helpt fantastisch, maar het is niet prettig om te gebruiken omdat het heel erg lang duurt voordat het intrekt. Als je naar bed gaat lig je wel een uur met je handen te wapperen. En als het niet goed ingetrokken is krijg je vlekken op je kleding, je pyjama, je laken. .

Wat ik gebruik is Nestocyl. Oranje tube. Helpt tegen wondjes, kloven, pukkeltjes. Geweldig spul. Trekt vrij snel in. Niet te dik opbrengen; heel dun is al zuiverend en genezend.

Tubes in kleine en grote maat verkrijgbaar bij de bekende drogisterijen.