Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Keelamandelen verwijderen of niet Bij volwassenen

Van de KNO arts kreeg ik (48 jaar) te horen dat ik tussen twee apneus veel snurk. Ik kan de amandelen laten weghalen. Een van de pijnlijke gevolgen is dat smaakverlies kan optreden en bij uitzondering definitief. Dit laatste baart me zorgen. Hij had het ook over een MRA beugel te laten plaatsen. Volgens mij moet ik dat dan zelf betalen.
Wie heeft ervaring hiermee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je geeft aan dat er een kans is op smaakverlies. Hoe groot is deze kans? Het verwijderen van de amandelen op latere leeftijd blijft altijd een gevoelige zaak. Maar als het verwijderen van je amandelen rust met zich meebrengt, en dit ook invloed heeft op je apneus is het zeker een overweging die je moet maken. Ik weet niet wat de oorzaak is van je (slaap) apneu?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

het is een afweging tussen niet snurken en mogelijk vaker keelontstekingen.
Ik heb het laten doen toen ik 22 was en heb er vaak spijt van (en ik snurk nog).

Misschien vermageren?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn broer heeft het op zijn 38e laten doen. Hij snurkte veel. Na de operatie is het snurken veel minder geworden en heeft geen enkele problemen gehad daarna. Vraag eens aan je kno arts, hoe groot de kans is, en wat hij je zou adviseren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding