Mijn einafrekening is 1100Hoe kan dat terwijl ik geen was ,vaat machine cq droger hebHet is 40 vierkante mtr

Persoon

Ik bedoel mijn huisje is maar veerig vierkante meter
Hi hi Bedankt voor je reactie

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Heb je zelf de meterstanden opgegeven of zijn die geschat? Bij schatting kun je alsnog de goede meterstanden doorgeven, kan een hoop geld schelen. Verder kan het natuurlijk zijn dat je de verwarming altijd hoogt hebt staan, ook 's nachts, dat je veel douchet en veel andere apparaten gebruikt, zoals PC, gameconsole, vriezer etc. Kijk zelf eens kritisch naar je verbruik. Mocht het je dan nog niet duidelijk zijn waarom je afrekening zo hoog is, dan zou ik contact opnemen met je energiebedrijf. Wellicht kunnen zij eens nakijken wat er mis is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

40 kubieke meter, moet het zijn. Alleen dat is de maat voor gas. Je moet kijken bij KWU. Dat is de elektra maat. ( ik, die wel al die dingen heb gebruik in een jaar 1350. lijkt erop dat het wel klopt)
Sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht is uw maandvoorschot veel te klein geweest. Volgens mij weet menigeen niet dat dit aan te passen is aan de persoonlijke situatie. Ik zou ook nog eens heel goed controleren of de meterstanden goed op uw afrekening zijn opgenomen. Dat is vorig jaar bij mij fout gegaan...

Ik vind het zelf prettig om een tientje boven de door mijn energieleverancier voorgestelde voorschot te zitten. Dan zit ik altijd goed en krijg nog een wat terug als het goed is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de stroom valt op zich wel mee waar men zich in vergist is het gas .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke eindafrekening? Die van gas, die van elektriciteit, of beide samen? Of die van water?

En die 1100, bedoel je 1100 Euro, 1100 kWu elektriciteit, of 1100 m3 gas?

Juist kleine huisjes verbruiken verhoudingsgewijs veel gas voor verwarming.

Kijk eens een tijdje eenmaal per dag, of eenmaal per week, naar je meterstanden. Dan kun je zelf uitrekenen wat alles kost. Zo heb ik zelf vorig jaar eens uitgerekend dat douchen mij 2,1 cent per minuut aan gas kost (alleen variabele gaskosten).

Noem hier eens je verbruikscijfers die op je eindafrekening staan. Dat zegt ons veel meer.

Voor mij (eensgezinswoning, tussenwoning, van 1960) geldt bijvoorbeeld het volgende jaarverbruik:
Gas 1500 m3
Elektriciteit 1500 kWu
Water 42 m3