Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom heb je soms een traanoog?

lig net op de bank de een of andere saaie bedoeling te kijken, krijg ik opeens een niet stoppend tranend oog. eens in de zoveel tijd heb je dat?
maar waarom? hoe?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De meest voorkomende oorzaak van een tranend oog is irritatie door een vuiltje in het oog of door een naar binnengekeerde wimper.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dan zit het neusgat aan die kant van het traanende oog verstopt. Neus snuiten dus, en het houd op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is niet het geval
Reflexmatig produceert je traanklier overmatig vocht.
Dit kan komen door een vuiltje in het oog, wimpers die het oog raken of een andere irritatie aan het oog. Het kan ook zijn dat het oog te droog is en de traanklier probeert dat te corrigeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ik dacht zelf ook aan verveeld naar een scherm staren. Als je niet genoeg met je ogen knipperen, drogen ze uit.
Bij rode en branderige ogen kan je dat ook krijgen. Tenminste dat heb ik een aantal keren gehad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In {zelden }Komen tranende ogen ook voor bij ondervoedings verschijnselen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Versuft voor je uitkijken --> niet genoeg knipperen --> droge ogen. Dan gaan je ogen tranen om te compenseren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit wordt veroorzaakt door verstopping van een traanpunt of van een traanbuis en bij afhangen van het onderste ooglid.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding