Ik wel eens gezichten "in mijn hoofd". Is dit een paranormale ervaring?

Dit zijn voor mij onbekende gezichten. Ik zie ze van veraf maar vaak wel redelijk gedetailleerd. Is meestal maar een kwestie van secondes.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (7)

Ik denk dat het vage herinneringen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker niet paranormaal, maar als je er ook stemmen bij hoort, dan ben gewoon rijp voor de psychiater
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanuit spiritueel opzicht zouden we kunnen zeggen dat (wanneer je de gezichten niet kent) er af en toe een diepere realiteit tot je doordringt. Het zien van onbekende gezichten en/of beelden komt vaak voor bij diepere meditatie.,
Ik neem aan dat je deze gezichten voornamelijk ziet wanneer je innerlijk erg rustig bent? Bijvoorbeeld wanneer je net in slaap valt?

Ik heb een jaartje in de himaya gewoond en destijds dagelijks gemediteerd. Dergelijke dingen zijn mij toen ook overkomen.
Als je deze vraag in India stelt dan krijg je dingen te horen over vorige levens en diepere realiteiten.

Stel je deze vraag op de nuchtere, Nederlandse website van Goeievraag. Dan krijg je dingen te horen over ruime fantasie, losse schroefjes en eventueel psychiater bezoek.
Ook kunnen we ze 'closed eye hallucinations' noemen.
Googled en leest!

Neem maar van mij aan dat ze zowel in India als hier niets met zekerheid kunnen zeggen.

Ik neem aan dat je liever een diepere realiteit ziet dan dat er een schroefje los zit?

Ga dan uit van van de eerste :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien zijn het herinneringen aan gezichten die je vroeger op tv ofzo hebt gezien en oppoppen vanuit je slapende bewuste of onder bewuste.
Of gewoon gezichten die je onthouden hebt toen je nog klein was en dat je dus een fotografisch geheugen hebt voor gezichten,nou en die komen dan bv ook dan oppoppen in je hoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gans de dag koffie drinken, speed gebruiken , uren in de spiegel turen.
Allemaal redenen dat je gezichten kunt zien ,soms zelfs veranderende gezichten.
Mogelijk neen vorm van zelfhypnose versterkt door ...-ine middeltjes.
Ik zeg niet dat het zo is bij jou.
Zo was het bij mij!

Toegevoegd na 33 minuten:
Ik denk eerder een lichte vorm van hallucineren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien nog onverwerkte ervaringen? Of dromen die heel heftig waren? Of flarden van televisiebeelden?

Vraag eens na in je gezin/familie of meer mensen dat hebben? Wie weet is het erfelijk.