Als je niet moet braken/overgeven, maar je hebt wel hoofdpijn, is er sprake van hersenschudding?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je wat meer info?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo, wat ging er aan vooraf?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben je gevallen of heb je zomaar opeens hoofdpijn en een misselijk gevoel gekregen??

Het beste antwoord

Als jij je hoofd heel hard hebt gestoten of je bent hard op je hoofd gevallen, maar je hebt niet gebraakt en bent niet buiten bewustzijn geweest, dan zou je een lichte hersenschudding kunnen hebben opgelopen.
Maar(!) .... als je gewoon hoofdpijn hebt, dan heeft dat niks met een hersenschudding te maken en kan het van alles zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan wel maar hoeft niet.
Als je je hoofd gestoten hebt en aan hand daarvan hoofdpijn hebt kun je het beste even langs een arts gaan.
Braken/overgeven is niet een vast gegeven symptoon bij een hersenschudding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je alleen maar hoofdpijn hebt ( en dus niet hoeft te braken), dan hoeft er helemaal geen sprake te zijn van een hersenschudding. Denk bijvoorbeeld aan de bekende kater, veroorzaakt door vochttekort, die voor flinke hoofdpijn kan zorgen. Geen sprake van hersenschudding in dat geval. En zo zijn er meer voorbeelden te noemen, dat er wel sprake van hoofdpijn kan zijn, maar waar geen sprake is van hersenschudding.
AlphaLimaSierra