Ik vind terpentine erg lekker ruiken. Ik doe het op een doekje en dan kan ik er de hele dag aan ruiken. Kan het kwaad (het vervliegt toch?)?

Benzine vind ik ook lekker ruiken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (8)

als je te lang aan gaat ruiken dan kan het geur in je neus blijven en het beschadigd je hersens en PS : ik vind het ook heel lekker ruiken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is slecht voor uw gezondheid.
Het snuiven van dampen die van verf, oplosmiddelen,
verfverdunners, lijm , benzines en andere vloeibare gassen en brandstoffen etc af komen kunt u beter vermijden om gezondheidsredenen.
Zoek liever mooie bloemen uit om aan te snuffelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terpentine snuiven is een verslavende sport, vraag dat maar aan de straatkinderen van Brazilie, bijvoorbeeld.

Het is drugsgebruik, er bestaat zelfs zoiets als de 'sudden sniffing death'. Dit kan voorkomen bij zowel lijm als terpentine.
Je maakt jezelf er langzaam mee kapot.

Weg met die rommel!

Check deze link maar eens....

http://www.kennislink.nl/publicaties/snuivende-straatkinderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overal inde wereld kom je lijmsnuivertjes tegen. Jongens en meisjes vanaf een jaar of 10, die verslaafd zijn aan tri of terpentine. Het zorgt voor hersenbeschadigingen is de officiële mening, maar dat zeggen ze van wiet ook.
Je kunt het beter niet zelf doen, denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan kwaad (zie hieronder) maar als jij het lekker vind ruiken, dan rrrruik je toch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waaronder?? toch niet in je blote kont hoop ik
slecht slecht slecht,
maar je bent inderdaad niet de enige, ik ken ook genoeg mensen die als ze een benzinestation oprijden diep snuiven (dat is dan "legitiem" hmmm) en zeggen: heerlijk

Ik bof blijkbaar, bij mij brandt het in mijn neus.

Bij alle waarschuwingen er nog één extra. Ik weet van jaren terug op het laboratorium dat mensen die hun neus lang hadden blootgesteld aan schadelijke stoffen, hun neusslijmvlies uiteindelijk beschadigd is geraakt, behalve dat dit qua infecties tegenhouden slecht is kun je dan HELEMAAL niet meer tegen geuren (dan brand alles in je neus)
amigo
13 jaar geleden
het is heel schadelijk vooral doordat het oplost(vervliegt)deze stoffen zorgen er voor dat je bij inademing leterlijk je hersens oplossen met als gevol dat je ''schiders ziekte''kunt krijgen de verschijnselen lijken op die van korsakoff (door drank gebruik)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk is het slecht, staat ook op fles, niet inademen! Dat het vervliegt ok! Maar jij heb je portie al binnen...

STOP ERMEE!