Ik heb veel pijn maar durf het me ouder niet tevellen wat moet ik doen?

Hoi,
Ik probeerde vandaag een handstand tedoen maar ik viel naar voren en heb nu vreselijk veel pijn aan mijn schouder en nek. Alleen het probleem is dat ik het mijn ouders niet will vertellen want ik hat vorig jaar 3 keer een gips en toen waren ze natuurlijk het wel een beetje zat. En ik ben nu dus bang dst ze erg boos gaan worden en stiekem naar de huisarts gaat ook niet. Wat moet ik doen?!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel tevertellen natuurlijk niet tevellen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Heb je aspirine of paracetamol in huis?
Poet
9 jaar geleden
Of ibuprofen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, heb ik maar werkt ook maar kort :( poet
Poet
9 jaar geleden
Neem een pil extra en ga onder de douche. Daarna is het misschien wat beter.
Poet
9 jaar geleden
Kijk even of je de pijnlijke plek kunt vinden. Door met je vingers voorzichtig even op elke plek binnen het pijnlijke gebied te drukken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe lang is het geleden dat je viel? Kan je je nek en schouder wel gewoon in alle richtingen bewegen? Waarom kan je niet naar de huisarts? Besef wel dat de dokter, als je ouder bent dan 12 in ieder geval, geheimhoudingsplicht heeft en dus niet met je ouders mag praten hierover als jij aangeeft dat je dat niet wilt.
Nu weet ik natuurlijk niet of dat het eventuele probleem is, maar ik wilde dit wel even melden. Daarnaast vind ik het toch vreemd dat je je ouders dit niet durft te vertellen...
Als het goed is zou hun eerste zorg toch moeten zijn dat jij in goede gezondheid verkeert en geen pijn lijdt.
Dat je misschien een standje krijgt omdat ze vinden dat je je wel erg (vaak) roekeloos gedraagt vind ik niet meer dan logisch, maar dat zou normaal gesproken geen reden moeten zijn om (mogelijk) letsel te verzwijgen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies Rabelais!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mee eens Rabelais,het nadeel hiervan is dat als er medicijnen op recept uitgeschreven worden,de ouders hiervan een rekening ontvangen i.v.m. de eerste 360,- eigen bijdrage.
anneliez
9 jaar geleden
hoe boos zullen ze zijn als blijkt dat er echt iets mis is, en doordat jij niets zegt de behandeling uiteindelijk langer moet gaan duren, of jij er je hele leven last van gaat houden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet waarom je vorig jaar 3x in het gips zat. Maar kan me voorstellen dat als dat kwam omdat je bv gevochten had of hele domme dingen gedaan hebt (bv boven uit een boom springen) dat ze boos op je waren. Maar dat lijkt me geen argument om nu niet te vertellen wat er gebeurt is. Misschien gaan ze je wel vertellen dat je voorzichtiger moet zijn ofzo. Ik ken je ouders natuurlijk niet maar ik denk dat ze wel boos worden als je niets zegt...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen pijnstilling nemen. Dat verbergt mogelijke schade en dan loop je misschien door met iets waarmee een arts je eenvoudig kan helpen.
Als dat gebeurt worden je ouders er ook echt niet vrolijker op.
Wat er is gebeurt, daar kan je niks meer aan doen, maar het niet vertellen is wel iets waar je nu zelf voor kiest.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je ouders zullen waarschijnlijk bozer zijn als je niks zegt en het blijkt achteraf wel wat te zijn. Je bent gewoon een brokkenpiloot, dat weten ze zo langzaamaan ook wel. Hup, naar de dokter.

Het beste antwoord

Hoi,
Ik begrijp dat je bang bent dat je ouders negatief reageren dat je alwéér iets hebt. Het is niet alleen vervelend voor jou, maar ook voor hen. Dat je vorig jaar 3x in het gips hebt gezeten en dat ze dat 'een beetje zat' zijn kan ik me voorstellen. Ik weet niet wat er in het gips zat, maar meestal kan jij dan minder zelf doen en moeten zij meer voor je zorgen. Ik heb vorig jaar een groot deel van het jaar met een schouderblessure gelopen. Mijn man was daar ook wel zat van. Maar dat betekent niet dat ik een volgende blessure niet aan hem vertel: je ouders (en mijn man) hebben de plicht om voor je te zorgen. Dat jij nou zo onhandig bent, ja, daar moet je wel op gaan letten.

Dat je niet stiekem naar de huisarts wilt kan ik me voorstellen. Wat je wel kan doen is even de huisarts bellen en je situatie uitleggen. Uitleggen dat je vorig jaar ook al zoveel in het gips zat en dat je het liever niet aan je ouders vertelt als dat niet nodig is en dat je graag wilt weten wat je zelf kan doen. Je kan ook uitleggen dat je liever niet bij hem of haar langsgaat als dat niet noodzakelijk is en liever thuis wat doet.

Over de pijn zelf geef je niet zoveel informatie, dus hoe ernstig het is kunnen wij niet zeggen. De huisarts kan dat beter, die stelt gerichte vragen en kan je beter advies geven. Als het niet zo ernstig is kan je tegen je ouders zeggen dat je last hebt van je nek (maar vervolgens je zo gedragen dat zij niet de hele tijd voor jou hoeven te zorgen). Niets zeggen is volgens mij geen optie, maar van een dochter die 'een beetje last heeft van de nek' zullen ze niet volledig uit hun vel springen.

Als het wél ernstiger is praat dan sowieso met je ouders! Misschien krijg je wel op je kop of zijn ze erg bezorgd, ja, maar als het goed is zullen ze daarna meeleven en voor je zorgen en doen wat je nodig hebt. Je kunt niet zomaar hiermee rond blijven lopen zonder iets tegen iemand te zeggen, dat kan heel verkeerd voor je uitpakken (nogmaals: wij hebben geen idee wat er precies aan de hand is, of er iets een beetje blauw is of juist erg beschadigd).

Je moet je niet laten tegenhouden door eventuele boze ouders als je gezondheid op het spel staat. Dus bel eerst die huisarts maar. Blijkt er niets aan de hand te zijn, zullen je ouders echt niet op hun kop gaan staan omdat jij een stijve nek hebt, toch?