Droge ogen komen inderdaad vaak voor bij vrouwen in de overgang (menopauze) door ontregeling van de hormoonhuishouding. Deze ontregelde hormoonhuishouding zorgt er voor dat er minder traanvochtproductie is.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan maar accepteren en druppelen...thanks!

Andere antwoorden (3)

Inderdaad. Door de veranderingen in de hormoonhuiahoidimg. De slijmvliezen worden dan wat droger,ook het oogslijmvlies.
Als ondersteuning zou je omega-7 kunnen innemen.

Toegevoegd na 59 seconden:
Hormoonhuishouding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat klopt..
de huid word ook droger... alles word droger zal ik maar zeggen..
er zijn ook veel vrouwen die een droge vagina krijgen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan heel goed. Droge ogen zijn volgens mijn opticien een gevolg van verandering in de hormoonhuishouding. Heb het zelf ondervonden toen ik zwanger was. Het voelde alsof ik zand in mijn ogen had. Eenmaal ontzwangerd, was het grotendeels over.