Hoe kan je je ogen het beste beschermen tegen de kou?

Als ik ga fietsen springen de tranen uit me ogen, omdat ik uit een warme omgeving kom.. maar wanneer het strax nog kouder wordt...
kan je iets van een bril opdoen? of sta je dan voor aap?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Of je voor aap staat...
en of je je daar iets van aantrekt, dat bepaal je zelf.

Ik heb ook altijd tranende ogen op de fiets.
Ook 's zomers en niet alleen van de kou.
Dat is lastig omdat je oogmake-up dan uitloopt.

Maar als je een jonge vent ben, dan zul je dat niet hebben.
Je kunt wel een bril op zetten, die zal de koude wind iets tegen houden, maar is dat echt nodig?
Je ogen kunnen wel wat hebben hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je staat zo gauw niet voor aap hoor, als je daardoor minder last hebt doe je het toch gewoon, al denk ik niet dat het helpt. Mijn ogen tranen ook als ik op de fiets zit, en ik ben al brildrager.
En als je commentaar op de bril krijgt zeg je met een stalen gezicht dat het mode wordt, heb je zelf gezien in een of ander programma.
anneliez
13 jaar geleden
Er zijn al redelijk wat mensen die een bril dragen zonder sterkte, alleen maar uit esthetisch oogpunt!

Met andere woorden bril dragen is een fashionstatement dus waarom zou je er niet aan meedoen! Mocht men vragen waarom je in de zomer geen bril draagt, kan je heel eerlijk zeggen dat je in de winter meer last hebt van je ogen. Waarbij je iedereen in de waan laat dat je zomers lenzen draagt en toch geen woord liegt...

Heb al veel monturen voorbij zien komen, maar waar ze worden verkocht? Geen flauw idee, internet zal uitkomst bieden of anders een opticien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een "gewone" bril zal niet veel bescherming geven tegen de kou, wel tegen de wind. Een soort van zwembrilletje zal beter tegen de kou beschermen. (Niet te strak, want dan krijg een aftekening rond je ogen).
jc54
13 jaar geleden
Mijn ogen tranen ook op de fiets; staat misschien niet zo stoer maar daar heb ik geen boodschap aan.
Een gewone bril helpt denk ik niet zoveel, maar in een sportzaak kun je voor niet te veel geld een fietsbril kopen, die zijn wat beter gestroomlijnd.

Toegevoegd na 4 minuten:
In combinatie met een omafiets staat het wel wat raar, maar als je gewoon blijft lachen slikken ze het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de fietenhandel zijn fietszonnebrillen met blanke glazen die met de vorm van het hoofd meebuigen en redelijk de wind van jouw oogbol afhouden. Mogelijk is dat iets.