Ik heb koorts maar voel me verder eigenlijk best wel goed, ben ik dan wel echt ziek?

Mijn temperatuur verschilt ook over de dag, vanochtend had ik nog echt koorts en net had ik alleen nog maar verhoging en zo schommelt het de hele dag wel door. Gister was ik wel erg moe omdat ik gewoon naar school was geweest. Heb verder wel last van me keel en hoest af en toe en heb last van die klieren in me hals.

Weet jij het antwoord?

/2500

ik denk dat je beter wel kan gaan uitzieken je hebt niks voor niks koorts koorts betekend ook dat je lichaam tegen een virus aan vechten is zo noem ik het. je kan beter voorkomen want als je verder blijft werken heb je ook de kans dat je misschien wel zieker word dan dat je nu al ben. ik zou zeggen let goed op jezelf

Je temperatuur kan inderdaad schommelen. Maar als je koortsig bent zou ik even rustig aan doen, tot je in elk geval 1 dag koortsvrij bent (dus geen temp boven de 38.0). Soms zet een ziekte niet echt door, en dan kun je dit soort verschijnselen krijgen. Dan kan het juist toeslaan als je denkt: 'Ik ga wel even door'. Beterschap!

koorts geeft aan dat je lichaam een beetje aan het vechten is tegen een virus of tegen een bacterie. op zich is dit een zeer goed verschijnsel : het geeft aan dat de soldaatjes van je immuumsysteem nog goed werken. ook klieren kunnen erop wijzen dat de soldaatjes volop actief zijn om je te behoeden voor ziekte, een zere keel is een aanduiding dat er iets op komst is. alles bij elkaar genomen ziet het er dus naar uit dat je een griepje of dergelijke aan het kweken zijt. nu je soldaatjes zo hard aan het vechten zijn om je gezond te houden (reden waardoor je je ook moe kan voelen) is het natuurlijk het beste om ze een handje te helpen. blijf dus toch maar een dag of twee rustig thuis met een lekker warm drankje binnen bereik. als je hiervoor een doktersbriefje nodig hebt, is een bezoek aan de arts natuurlijk aanbevolen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100