Hoe meet het vetpercentagemeetapparaat uit hoeveel vet je bestaat.

Het bestreft zo'n soort weegschaal waar je op gaat staan en dan je vetpercentage meet

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Daar zit een ding in met een duur woord:
Bioelectrische Impedantie Analyse Schakeling.
Hij meet de elektrische weerstand van je lichaam. Dat geeft een formule - die in combinatie met je gewicht - ietwat het percentage vet kan geven.
Nogal onbetrouwbaar, maar je kunt er wel veranderingen mee volgen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
en altijd een antwoord klaar... hoe doet ie dat toch?
AWM
14 jaar geleden
Weet ie overal wat van?
Dan is het de Antwoordman!

Andere antwoorden (3)

Er zijn weegschalen te koop die een vetmeter aan boord hebben. Deze weegschalen sturen een elektrisch signaal door uw lichaam en meten de weerstand (van voet naar middel naar voet). Aan de hand van de weerstand en de dichtheid van vet en water kan uw vetpercentage gemeten worden. Er zijn veel verschillende weegschalen verkrijgbaar en niet elke weegschaal is even nauwkeurig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn veel van dat soort apparaten, geen daarvan is betrouwbaar.

Waar ik train hebben ze een speciale methode.
Je meet de dikte van je huid op verschillende plekken, de dikte hiervan tel je op. Aan de hand van een speciale tabel kun je dan zien wat je vetpercentage is.

Dit is gewoon DE manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit eens voor de e.o.a. keuring op een vetpercentage van maximaal 13 moeten zitten. En aangezien ik 45 kilo te zwaar was heeft mijn toenmalige huisarts dit weken lang met een speciaal apparaatje -een soort grote wasknijper- gemeten...

Wat die 13 precies in hield weet ik eigenlijk nog steeds niet. Maar het is me gelukt om in 3 maanden op 11 te komen. En 35 kilo lichter, dankzij intensief sporten op de sportschool...