Hoe leer ik mijn dochter het duimen af?

Over twee weken wordt ze zeven, en ze is al begonnen met wisselen. Overdag duimt ze al niet meer, ze doet het voor ze in slaap valt of zelfs tijdens haar slaap. Dit laatste is voor ons vooral de moeilijkheid.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

smeer er (in overleg met haar zodat ze het weet) van dat anti-nagelbijt spul op. volgens mij is dat zo bitter (ik heb het zelf geproefd voordat ik mijn kinderen eraan blootstelde) dat wil je zelfs in je slaap niet (hoop ik dan)
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wist niet dat zoiets te koop was. zal kijken bij de Etos.... bedankt!
amigo
13 jaar geleden
byte-x
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, heeft mij ook van het duimen afgeholpen, toen ik 10 was ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle antwoorden had ik eigenlijk wel iets aan... Alles in combi met dit moet lukken.... Bedankt!

Andere antwoorden (5)

Om uw kind het duimen af te leren is het belangrijk dat u hier voor 100% achter staat. Deze motivatie brengt u dan over op uw kind. Praat met uw kind en bekijk samen wanneer en waarom het duimt. Leg ook uit waarom het beter is om niet te duimen. Voor het beste resultaat is het belangrijk om de oefeningen en de afspraken met het kind consequent te hanteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het doel ziet ze wel voor zich, ze wil mooie rechte tanden en ze wil graag "groot" zijn. Maar ze doet het onbewust in haar slaap!
Als ze het onbewust in haar slaap doet..dan zou je haar wantjes aan kunnen geven!
Dat is onbewust zo niet lekker als ze dat ik haar mond steekt.dat ze het vanzelf af gaat leren!
Weet natuurlijk niet of ze wel kan slapen met wantjes aan:-)
Maar bij mijn nichtje heeft het gewerkt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
smeer er sambal op...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
smeer er oorsmeer op dat is vreselijk vies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben allemaal in de familie geen peuterbare oren, geen overtollig oorsmeer. maar klinkt vies ja, en vooral..... Um biologisch. ik ga toch voor de bytex van de etos.
Ik weet nog dat mijn ouders vroeger bij mijn broer het duimen hebben afgeleerd m.b.v. de goedheiligman.
Het was ook in de periode vlak voor Sinterklaas en mijn moeder vertelde hem dat de Sint graag wilde dat hij zou stoppen met duimen. Het heeft gewerkt als een trein. Hij is gestopt met duimen en heeft het nooit meer gedaan. Het is nu ook vlak voor 5 december, dus ik zou zeggen, doe er je voordeel mee! Succés!