waarom is het belangrijk om mensen niet flauw te laten vallen wanneer zij een wond oid hebben?

Wanneer er bijvoorbeeld iemand erge pijn heeft is er kans om flauw te vallen. Waarom houden mensen zoiemand dan 'wakker'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Om zo iemand bij bewustzijn te houden en te kunnen vragen wat er aan de hand is. Ook is het belangrijk een slachtoffer gerust te stellen en dat gaat nou eenmaal makkelijker als deze bij kennis is.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die buiten bewustzijn is geruststellen? Ik vind 'm wel aardig gevonden! + :-)
paulus811
13 jaar geleden
Keesvi, bedankt voor de + maar lees jij dingen die ik niet zie?

Andere antwoorden (4)

Door veel bloedverlies kun je het bewustzijn verliezen. Je kunt dan beter andere handelingen verrichten, bloeden stoppen bijvoorbeeld, dan iemand wakker houden. Overigens vind ik bloedingen die je niet kunt zien, inwendig, meestal veel enger dan zichtbaar bloed.

Flauwvallen op zich is geen ramp; daar ga je niet dood aan. Bij een schedeltrauma, een hersenschudding of iets dergelijks, wordt meestal een wekadvies gegeven. Maak het slachtoffer eens per een of twee uur wakker en vergewis je ervan dat dat slachtoffer dan ook echt even bij bewustzijn is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om zeker te zijn dat het geen bewusteloodheid is/wordt dat weer een aanwijzing kan zijn van een ernstige verwonding zoals een inwendige bloeding, denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen die flauwvallen, verliezen de controle over hun lichaam. Ze tuimelen dus van de stoel af of zakken in elkaar. Dat kan alleen maar verdere schade opleveren. Bovendien kun je niet overleggen met een flauwgevallen persoon.
Verder zegt flauwvallen ook iets over de ernst van het letsel. Als je probeert iemand er bij te houden maar hij gaat toch van zijn graatje, dan is hij mogelijk erger gewond (hoofd?) dan het eerst leek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand flauwvalt is dat op zich niet zo erg maar dan moet je hem wel in stabiele zijligging leggen om te voorkomen dat hij stikt.
Als iemand flauw valt verslappen zijn spieren dus ook de tongspieren waardoor deze de luchtweg kan blokkeren.

Toegevoegd na 1 minuut:
deze = de tong