Hoe kan je zo min mogelijk eten bij Sinterklaas, kerst en oud&nieuw?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik woon bij mijn ouders, en ik heb nog een broer. Het valt nogal op als ik niets eet. Maar hebben jullie tips om wel zo min mogelijk te eten? (Smoesjes om niet te hoeven eten etc.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (32)

Je kunt het best het gewoon niet kopen en er niet naar kijken
ronron1212
13 jaar geleden
Zeggen dat je vol zit en dat je vanmiddag stiekem al wat gegeten had?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou gewoon gaan eten, een dagje extra sporten om het er weer af te krijgen is veel beter voor je lichaam dan "zo min mogelijk eten"

Als iemand de term zo min mogelijk eten gebruikt maak ik me een beetje zorgen.
Zou je niet even naar een dokter moeten of met iemand anders praten? "zo min mogelijk eten" ?
Of zit ik er volkomen naast en ben je kern gezond !?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorgelijk, mee eens. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook echt zorgelijk,kijk maar eens op de pagina van "Appeltaart"bij de gestelde vragen.+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie het ja. Appeltaart, heeft behoefte aan hulp ipv smoesjes om niet te eten. Nogal frappante naam trouwens: "Appeltaart"
sterredag
13 jaar geleden
zie ook de opgegeven trefwoorden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel bewegen is vaak niet zo het probleem bij een dergelijke eetstoornis om twee redenen: het besef dat beweging kan helpen bij afvallen en de bewegingsdrang die door anorexia wordt veroorzaakt. Een + voor je ongerustheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U heeft het over een eetstoornis, in de vraagstelling komt geen eetstoornis voor. Ik snap dat u dit probleem veronderstelt echter vindt ik dat wij niet mogen concluderen dat deze persoon een eetstoornis heeft. Het vermoeden zal groot zijn echter bevestigen kunnen we het niet. Gerustheid vindt ik gepast; veronderstellen dat het in casu om een eetstoornis gaat niet.
Misschien heeft ze wel grote interesse in de stoornis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee waarom kan je je eigen reactie niet verwijderen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je eigen reactie weghalen kan niet maar gezien je reactie heb je de trefwoorden gelezen.
Ieder mens vergist zich weleens, ik ook.
smoesjes om niet te eten?
klinkt me niet gezond in de oren.
Niet snoepen ok, maar gewoon meeeten is weinig mis mee
anneliez
13 jaar geleden
onopvallend langzaam eten, zodat je er toch net zo lang over doet als de rest.
je eten flink verspreiden over je bord zodat het lijkt of tie helemaal vol ligt.
wel complimenteren over het eten, en met plezier eten, dan valt het zeker niet zo op...
en dan op den duur bedanken en overtuigend zeggen dat je vol zit.
veel plezier en succes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Appeltaart,

Je bent overduidelijk erg geobsedeerd over eten. Je vraagt vaak of je anorexia hebt, of je te zwaar bent en vraagt nu om tips om wat je moet doen om te liegen over je eetgedrag. Dat vind ik heel erg.

Als je echt serieus bent, dan is het enige wat helpt hulp zoeken en met artsen je probleem te bespreken. Zolang je niet inziet dat je een probleem hebt zal niemand je een goed advies kunnen geven.

Voor mensen met een gezond zelfbeeld is het op zich een goede vraag. Rond de feestdagen eet je vaak veel meer dan zou moeten en sommige mensen komen dan aan. Om dat te voorkomen moet je vooral zorgen dat je drie maaltijden eet (ontbijt nooit over slaan), proberen niet te snoepen en kleine porties op te scheppen. Net als niets eten zit ook teveel eten tussen de oren.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ter informatie: Als ik je BMI uitreken met de gegevens uit je andere vraag kan je niet te dik zijn. Nog 5 kg minder en je zit zelfs in de gevarenzone! Je kunt wel denken dat je dat bent, maar dat kan ik niet uit je hoofd praten.

Als je het zelf wilt uitrekenen:
http://www.voedingscentrum.nl/bmi.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
wat een idiote minnen, dikke plus van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je. Als ik de andere vragen erbij betrek plus leeftijd en gewicht kom je er snel achter dat dit probleem niets met de feestdagen te maken heeft. Er wordt op deze vraag wel erg druk gemind trouwens. Dat vind ik wel jammer om te zien. Iedereen doet toch zijn best om advies te geven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ prima antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hele dikke plus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk even uit dat de interpretatie van BMI bij kinderen anders is. Verder prima antwoord! +
amigo
13 jaar geleden
van mij ook een + prachtig antwoord en goed gegeven, je moet wel een aantal mensen ERG tegen de haren in hebben gestreken dat ze dit minnen (maar zoals ik al eens hierover riep: dat zijn vast fans van je met bibbervingers dus het was als + bedoeld maar helaas een - door het bibberen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Keesvi: de BMI-berekenaar waar som naar linkt houdt daar rekening mee, wat dat betreft dus geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@SuzyQ: Inderdaad, daar ging ik wel vanuit. Deze BMI calculator is van het voedingcentrum en dat vind ik een betrouwbare organisatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het VC in een aantal opzichten een spreekbuis van de voedingsindustrie, dus inherent aan niet altijd even betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Keesvi: ik kan het op een paar punten wel met je eens zijn, al is me opgevallen dat het Voedingscentrum tegenwoordig een stuk neutralere informatie geeft dan pakweg tien jaar geleden. Mij (vegetariër) wordt bijvoorbeeld niet meer voorgespiegeld dat ik voor mijn gezondheid eigenlijk vlees zou moeten eten, of dat ik een ontaarde moeder ben als ik geen vis eet wanneer ik zwanger ben/wil worden. Wel vind ik de informatie voor veganisten nog ernstig tekort schieten, die worden nog steeds richting zuivelgebruik geleid. Onder het kopje 'veganistische voeding' staat bijvoorbeeld wél dat vitamine B2 en calcium vooral in melkproducten en kaas zitten, maar niet waar ze (beide of één van beide) allemaal nog méér (groenten, noten, peulvruchten, granen) in zitten. Terwijl dat me nou juist zo nuttig lijkt. Maar goed, om terug te komen op de BMI-berekenaar: naar aanleiding van een vorige vraag van een tiener die zichzelf te dik vond heb ik hem al eerder eens goed bekeken, en de resultaten zijn goed in lijn met medische inzichten over de interpretatie van BMI bij kinderen en jongvolwassenen.
ik ben zelf een moeder van 3 kinderen, en vind dat ouders van opgroeiende kinderen er (mede) verantwoordelijk voor zijn dat hun kinderen goed eten.
Voor ons houdt dit thuis in dat wij dagelijks groente en/of fruit eten, en dat er niet te vaak snoeperigheid wordt gegeten.

Ik kan me daarom niet indenken dat jouw ouders met de feestdagen willen dat je zoveel mogelijk vette dingen eet. Natuurlijk is het leuk om iets extra's te hebben, maar alles met mate.

Als jij dus aan je ouders duidelijk laat zien dat je keurig je portie groente en fruit eet, en gewoon gezond bezig bent, dan vinden ze het heus niet erg als je de wat meer ongezonde dingen die extra zijn overslaat. Tenslotte wenst iedere ouder voor zijn kind een gezond leven met een een gezond gewicht.

Bovenstaande als uitgangspunt nemende zou ik mij als moeder wel bezorgd maken als mijn kind zo min mogelijk zou willen eten. Er zit namelijk een verschil tussen iets extra's laten staan, en zo min mogelijk eten. Eet gewoon gezond, dan hoef je geen smoesjes te verzinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed onderscheid! +
tips om wel te eten kunnen we je wel geven..
je verhaal gaat een verkeerde kant op..
je heb voedsel nodig, eet gezond, en leef gezond..
als je bang bent om dik te worden kan je nu het nog kan beter hulp gaan zoeken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Weet niet wie al die minnen rondstrooit bij waardevolle antwoorden. Zou me niks verbazen als dat Appeltaart zelf is die met deze antwoorden niet hoort wat ze horen WIL...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan niet..ze is onder de 100..
het is meestal iemand die niet iemands mening waardeert...in dit geval ga ik geen smoesjes helpen verzinnen..daar help je iemand niet mee
bedankt voor de +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ik ga je niet aan tips helpen om zo min mogelijk te ETEN, maar wel om niet te 'moeten' meesnoepen met de rest.
Je zou je moeder kunnen vragen om (extra) fruit te kopen voor jou. Kies voor elke dag 2 stuks fruit uit die je tussen je boterhammetje en je biscuitjes doorneemt. Eet het fruit op in het nabijzijn van iemand, zodat ze niet denken dat je het weggegooid hebt o.i.d.
Ik denk dat ze het dan niet erg vinden als je allerlei lekkernijen afslaat omdat je al fruit 'in plaats van' hebt gehad.

Ik heb je vorige vragen gelezen. Het is duidelijk dat je een probleem hebt met je gewicht. Je vindt jezelf te dik terwijl je dat niet bent, maar dat kunnen wij je tal van keren vertellen, bij jou zit het tussen je oren en daar blijft het ook als je geen hulp zoekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te weinig eten is zeer schadelijk voor de gezondheid.
Eet gewoon mee met de maaltijden. Alle maaltijden dus.

Het enige wat je zou kunnen laten staan is snoep en dan met name suikersnoep. Of wijs een tweede snoepje af. Heeft overigens niets met eten te maken, dit soort suikergoed is sowieso niet gezondheidsbevorderend.
En , ik ken je leeftijd niet, dring geen alcohol, maar vraag een glas vruchtensap. Is alleen al vanwege de vitaminen veel gezonder (en minstens zo lekker als wijn)

Ga ook niet af op wat je denkt over je gewicht maar houd je aan de meetgegevens. Zorg dat je minimaal in het groene deel van de BMI schaal komt en blijft.

Lukt dat niet , ga dan met de arts praten...vooral dus bij ondergewicht wat , gezien eerdere reacties op jouw vraag, kennelijk zou kunnen spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennelijk minkukels? Waar is de reden van die minnen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leeftijd kun je uit haar profiel -> eerdere vragen halen. Vruchtensap is niet het eerste waar ik aan denk bij iemand die moeite heeft met zijn/haar gewicht, of dat nu teveel of te weinig is. Desalniettemin heb je goed gesignaleerd dat hier een groot probleem aan het ontstaan is. +
Mijn advies: laat het wél opvallen.

Je hebt duidelijk een probleem, en dat wéét je inmiddels zelf ook. In plaats van dat je je probleem verbergt, zou het veel beter zijn als je familie ook merkt dat er iets goed mis is. Op die manier krijg je hopelijk sneller de hulp die je zo ontzettend hard nodig hebt en blijkbaar zelfstandig nog niet kunt opzoeken.

Ik wens je sterkte, je gaat een psychisch heel moeilijke tijd tegemoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ en al die anorexia-kinderen die hier minnen, sja....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
JE BENT NIET TE DIK

ETEN IS GOED !!!!

FEESTDAGEN ZIJN LEUK !!!

SAMEN ETEN IS LEUK !!!

Toegevoegd na 2 minuten:
je bent echt een leuke meid , als je dit zelf eens kon zien .......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stop met de hele dag denken over eten en je gewicht, dit wordt een obsessie en zal de rest van je leven verpesten....

Eet normale maaltijden, 3 maal daags....

Laat snoep, junkfood en suikerhoudende frisdrank links liggen...

That's all......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat jij jezelf te dik vind. Als je in een ruit van een winkel kijkt of je kijkt in de spiegel, dan zie je een heel dik meisje en je vind dat je heel veel moet afvallen. Dat is zeer zeker niet zo! Alleen jij ziet dat, alleen jij denkt te zien dat je heel dik bent. Kon jij jezelf maar zien, zoals andere mensen jou zien. Luister naar de mensen hier op GV. Denk goed na over wat ze zeggen.
Ik heb ook anorexia gehad, ik dacht toen ook dat ik veel te dik was en at niet meer.
Ga eens een keer rustig voor de spiegel staan, neem even de tijd om eens goed naar jezelf te kijken.....als je dan nog steeds vind dat je te dik bent, vertel het aan 1 of beide ouders, of vertel aan je huisarts hoe jij jezelf ziet. Zij kunnen je helpen.
Ik weet dat dat moeilijk is en ik weet ook dat dit gedrag door mensen in je omgeving komt.
Wees trots op je lichaam, verpest het niet door niet meer te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Zeggen dat je flinke buikpijn hebt, en het even rustig aan wilt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste is om te zeggen dat je buik pijnhebt en leid je zelf af met een spelletje of ga op de pc/laptop
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je, ik ben evenals jij ook verdomde bang om dik te worden. Daarom ben ik alle junkfood gaan vermijden, zoals hamburgers, cola, candybars, patat, chocola en chips.

Ik eet geen light fabriekszooi meer, want dat is eigenlijk net zo goed junkfood, of liever gezegd, gewoon reteslecht. In plaats daarvan eet ik volwaardige voedselproducten: een volkoren boterhammetje met fatsoenlijke, goeie, echte boter en liefst boerenkaas, verse of diepvries groente, tomaatjes en fruit, regelmatig een ei en er mag ook een lekker aardappeltje of wat volkoren pasta of zilvervliesrijst in voorkomen. Als het allemaal maar kwalitatief goed is en zo min mogelijk industrieel bewerkt.

Tussendoor een stukje worst of kaas of een handje noten. Daardoor eet ik stukken minder maar als ik iets eet dan moet het goed van kwaliteit en lekker zijn. Liever een heel klein stukje tiramisu (maak ik zelf) dan zo'n laf opgeklopt kant-en-klaar toetje uit de supermarkt. Een bescheiden plakje volvette boerenkaas smaakt me stukken beter dan een plak plastic dat Millner heet. Een vers appeltje vind ik veel lekkerder dan die Knorr Vie blubber, waar zowat alle vezels uitgehaald zijn. Liever water of een kop thee dan frisdrank of erger, al die light drankjes met die gore chemische smaakjes.

Die levenswijze scheelt me ettelijke kilo's aan overgewicht. Moraal: het gaat meer om de kwaliteit van je voedsel dan om de hoeveelheid. Als die goed is volgt de juiste hoeveelheid vanzelf wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je iets hebt laten staan beloon je zlef natuurlijk da n niet met snoep maar complimentjes van dat heb ik goed laten staan.
en zeg het tegen je vrienden dat je neit al te veel wil snoepen ze kunnen je goed steunen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is nu precies het antwoord dat iemand met een eetprobleem wil horen: beloon jezelf voor het niet-eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak schiet dit ook door de andere kant op: zichzelf straffen voor wél eten. En dan stapelt het ene probleem op het andere.
Dag appeltaartje. Je vraagt baart me zorgen en je trefwoorden nog meer. Ik heb je profiel bekeken en je bent 5 maanden geleden begonnen met een vraag over anorexia, stiekeme huisartsbezoeken en laxeerpillen. Het gaat op deze manier niet de goede kant met je op. Zoals je al eerder je lengte en gewicht vermeldde doet mij dit vermoeden dat je al een poos aan het afvallen bent. Je BMI is te laag! Je bent echt te licht voor je lengte. Niet/amper eten, overgeven, darmen laxeren ... Je bent nog maar 14 jaar ... je weet niet wat je met je lichaam doet! Je richt op deze wijze al enorm veel schade aan aan je gebit, slokdarm, darmen en je bent hele belangrijke lichaamsprocessen aan het ontregelen. Je bent nog in de groei maar je lichaam krijgt structureel tekort aan belangrijke bouwstoffen omdat je niet gezond eet! Je hebt dringend hulp nodig. Alsjeblieft deel het met je ouders, je broer of iemand anders die je kan vertrouwen. Dit moet je niet willen. Jij kunt nu nog niet overzien wat voor een ellende er voor je ligt als je op deze wijze verder blijft leven. In extreme gevallen gaan mensen zover dat ze het niet eens óverleven! Dat wil je toch niet??! Zoek snel hulp! Wat voor advies had je huisarts?
Steenuiltje
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Lijnen doen we tussen de oud en nieuw en sinterklaas, niet tussen kerst en oud en nieuw.
Bovendien is niet eten natuurlijk helemaal geen optie, tenzij je hard op weg bent de meest dodelijke psychische aandoening onder jonge meisjes te ontwikkelen : anorexia of boulimia. Let wel : 1 op de VIER overlijdt hier aan !!!

Gewoon normaal eten (en niet 'zo min mogelijk'), geen al te grote porties opscheppen als je al wat overgewicht hebt, en niet snoepen. Dan zul je er in december niet al te vele overtollige kilootjes bij krijgen. Hou je gezondheid in de gaten, maar dan wel BEIDE kanten op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Gewoon vertellen dat je wat minder wilt eten met de feestdagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je echt tips wilt hebben om zo weinig mogenlijk te hoeven eten kun je altijd nog zeggen dat je misselijk bent of ga wokken , neem dan soms een klein bordje zodat het ook niet opvalt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien de tags die je zelf aan je vraag hebt toegezegd zou ik zeggen dat de vraag voor jou niet moet zijn "hoe kan je zo min mogelijk eten", maar dat de vraag moet zijn "hoe kom ik van mijn probleem af".

Ik zou je met klem willen aanraden een huisarts te bezoeken en hem dezelfde vraag voor te leggen. Hij/zij kan dan het onderliggende probleem opsporen en je proberen te helpen dit op te lossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ook gewoon lekker gaan eten en daarna alles er weer af sporten

geniet je toch nog een beetje mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heb je idd een probleem .
En dat moet je eerst zelf gaan inzien maar dat is heel moeilijk .
Je bent heel ontevreden met jezelf en door niet te eten zal je dit niet oplossen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit ervaring kan ik zeggen dat je dat echt niet gaat lukken.
Ik weet ook dat dit je waarschijnlijk wanhopig maakt, je hersens overuren laat maken en misschien is er zoveel paniek dat je een uren gaat sporten. Klinkt niet echt als een gezond denkend persoon, toch?
Vorig jaar zat ik vanaf de zomervakantie te stressen over hoe ik zo min mogelijk kon eten bij kerst en oud en nieuw, hoe ik oliebollen en appelflappen kon ontwijken, wanneer ik kon sporten, enzovoorts. Er lagen (ik heb ze nog steeds) hele afvalschema's klaar, van september t/m november, december heeft een aparte en vanaf januari mocht ik weer wat 'rustiger aan doen'.
Nu heb ik zin in de feestdagen, ik weet hoe ik mezelf onder controle kan houden, echte controle, die is zoveel fijner dan de stomme, stomme, stomme gedachten in je hoofd die zeggen dat je goed bezig bent als je niet eet.
Het is echt heel, heel erg fijn, zo'n eigen, veilige wereld waarin je alleen maar op jezelf hoeft te letten, en het enige wat écht belangrijk is afvallen is. Je hebt namelijk controle over je gevoelens, je bent ergens goed in, en stiekem is het ook wel heel erg fijn dat je aandacht krijgt van vrienden, die van familie is iets minder leuk.
Kerst was een drama, ik had ruzie met iedereen, was chagrijnig door het maanden niet eten en oud en nieuw was misschien nog erger. Niet leuk!
Conclusie: als je niet eet ga je dood, echt! Zeker van de winter is het rot, je krijgt rare plekken op je handen en voeten, je hebt het altijd, écht altijd, koud en voor je omgeving ben je ook niet bepaald gezellig.
Niet eten met kerst is geen goed idee, probeer mee te eten en vraag je ouders of desnoods je broer om je te helpen. Wil je écht niet, zeg dat dan ook, en kijk hoe ze reageren (eerst zal het zijn 'doe niet zo raar en eet gewoon', maar ze houden echt van je en ze zijn echt bezorgd om je!').
Verder raad ik je aan om op Proud2Bme te kijken, op het forum vind je tips over eten rond de feestdagen en ook verhalen van herstellende boulimia/anorexia patiënten, wat voor mij heel waardevol is geweest!
Nu kan, wil én durf ik te zeggen dat ik geen eetstoornis meer heb. Je kunt het je waarschijnlijk niet voorstellen, maar probeer eens na te denken over hoe het is om een uur, of zelfs een hele dag níet aan eten te denken, en niet te denken aan hoeveel je weegt, wat je nog mag eten, hoe je eetmomenten kunt vermijden..

Ik hoop dat je er wat aan hebt, als je nog vragen hebt of gewoon even je verhaal kwijt wilt kun je me een bericht sturen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door niets in huis te nemen uit de supermarkten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is wel een heel dom antwoord,je hebt duidelijk niet verder dan je neus lang is gekeken.Je hebt zelfs de vraag niet goed gelezen.Ze woont nog thuis bij haar ouders en broer,is nog heel jong en heeft duidelijk een ander probleem.Ik denk dus niet dat zij degene is die de boodschappen doet hè!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je helemaal *niets* gelezen van de vraag, de trefwoorden, de andere antwoorden en de reacties? De vraagsteller is een jong meisje met een eetstoornis, die ze voor haar familie verborgen probeert te houden.
Als na sinterklaas nog een maaltijd komt, kan je zeggen dat je genoeg marsepein, banket, enz. hebt gehad en dat je daarom de maaltijd wilt overslaan. Als eerst de maaltijd komt en dan sinterklaas, dan kan je zeggen dat je de maaltijd wilt overslaan omdat je nog gaat snoepen bij sinterklaas. Het wordt je dan te veel. Een keertje de maaltijd overslaan kan volgens mij weinig kwaad. Als je er maar geen regel van maakt dat je meer snoept dan aan maaltijden doet. O ja, het rijmt ook nog. Verder denk ik, dat oliebollen bij oud en nieuw best voedingswaarde hebben. Daarbij ook nog eens een maaltijd lijkt mij te veel van het goede. Dat kan je ook zeggen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het probleem van dit meisje dat uit alle macht een eetstoornis probeert te verbergen voor haar familie niet is dat ze meer zal snoepen dan ze aan maaltijden zal doen. Eerder dat ze zichzelf doodhongert.
De hele dag zeggen in je hoofd dat je niet wilt eten, en van tevoren al zeggen dat je buikpijn hebt, doen alsof je ziek bent, en vermijden om naar de dokter te hoeven. Dan zeg je: het gaat weer! Moet je dan toch eten, zeg dan: au, ik heb buikpijn! Hopelijk heb ik je nu genoeg geholpen, en hopen op een goed resultaat is een van de dingen in de Top beste!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel eens: wat is een goed resultaat?
eh je moet gewoon lekker eten vooral met die dagen maja t komt over of je anorexia hebt ik zal naar de huis arts gaan of maatschappelijk werk of adhesie dit zijn serieuze problemen wat jij hebt doe er wat aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort maar krachtig...hulp zoeken!! Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lieve Appeltaart,

Alles met mate. Gewoon van alles een beetje.
Er niet tegen opzien want dat is niet nodig. En zeker geen smoesjes. Gewoon genieten.