als iemand voor een groot deel is verbrand en veel brandwonden/littekens heeft, kan zijn huid het dan aan als hij dikker wordt?

kunnen die littekens dat aan ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

dit is niet in ieder geval hetzelfde.
Maar na een brandwond in de derde graad is de elasticiteit uit de huid doordat er littekenweefsel gevormd wordt. dat houdt in dat als er gewichtstoename plaatsvind (of groei bij jongeren) dat de huid niet mee rekt en dmv van een operatie gezonde huid getransplanteerd moet worden.
een arm met veel littekenweefsel kan nadat de arm gaat groeien (bij kind) bij krom trekken zodat het kind de arm niet meer kan strekken dat zal operatief gecorrigeerd moeten worden voordat de huid in het ergste geval scheurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Afhankelijk van de dikte van het Litteken kan dit inderdaad tot heel strakke huid lijden. En dat kan erg pijnlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem bij flinke brandwonden is dat de verbrande huid vervangen wordt door veel stugger bindweefsel. Dat rekt inderdaad nauwelijks mee waardoor de plastisch chirurg er al gauw aan te pas moet komen. Zoals genoemd is dat ook het geval als ledematen hun beweeglijk verloren hebben door dat bindweefsel.