Wat kun je doen tegen een zere keel/keelpijn?

Ik heb sinds gisteren pijn aan mijn keel. Wat kan ik daar aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Af en toe een theelepeltje honing nemen, veel water drinken en vooral veel, heel veel rusten. Zo ben je er het snelst van af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Gorgelen met zout water.

Toegevoegd na 4 minuten:
Of anders trachitol, zuigtablet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lauw water met een beetje zout en achter in de keel gorgelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thee met honing drinken, extra vitamines nemen , rust nemen , zuigtabletten nemen kun je kopen bij de drogist en niet te veel praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dodelijk naar maar helpt bij mij:

gorgelen met zo heet mogelijk zout water!!!

brand aan alle kanten maar daarna gaat het beter
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als 't heet is, lijkt me dat niet gezond.
amigo
13 jaar geleden
let op, niet kokend natuurlijk, ik heb alleen ontdekt dat de pijn langer weg blijft na gorchelen met warm water. Ik verklaar het zelf dat je misschien een paar extra bacterien om zeep helpt (of je zenuwen wat verdoofd) en hoezo is heet (binnen normale grenzen natuurlijk) niet gezond, drink jij je thee of koffie koud mmm?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, heet water is niet goed. Van warme en hete vloeistoffen zet je keel alleen maar meer op. Lauw water is beter. Koud is meestal het prettigst voor je keel, omdat kou de zwelling in je keel doet afnemen.
Trachitol zuigtabletten, veel drinken, thee met honing en uitrusten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan je propolis aanbevelen,koop je in een natuurwinkel,apotheek of bij een imker.
Doodt alle bacterien.
U kunt het opzoeken op het internet onder propolis.
Het een produkt die vervaardigt wordt door de bijen.
Seder ik dit neem is mijn weerstand veel beter geworden,
goed tegen verkoudheid,griep en winterse ongemakjes.

Thee van tijm en salie is ook heel goed tegen keelpijn
en natuurlijk een citroen uitgeperst met warm water en honing.
Grtjs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Remedies voor een zere keel:

Er zijn tal van opties beschikbaar om je te helpen omgaan met deze ongemakkelijke toestand. Hier zijn een paar om mee te beginnen:

Vloeistoffen zijn een grote hulp. Voldoende inname van water helpt bij het afwassen infecties snel van uw systeem.
Indien mogelijk proberen om uw stem te rusten voor de dag. Vermijd het uitpersen van je keel door te praten te veel, vooral luid.
De oude standaard is om te gorgelen met warm zout water (1 theelepel zout opgelost in een glas water) ten minste een paar keer per dag. Het vergemakkelijkt het schroeiende gevoel in je keel. Het werkt door het verbeteren van de circulatie rond de keel. Het maakt ook de keelholte waardoor uw immuunsysteem te worden sterker.
Gorgelen met een infusie gemaakt van henna bladeren (mehandi bladeren) geneest een zere keel als het heeft antibacteriële eigenschappen.
Mango schors helpt bij een zere keel te kalmeren, alsmede andere soortgelijke ziektes. U moet de vloeistof van de bast, die vervolgens wordt de grond halen, en toegepast op de keel. Begane schors kan ook gebruikt worden om te gorgelen door roeren 10 ml van het mengsel in 125 ml water.
Bakpoeder en zout gorgelen: Meng 1 / 2 theelepel van elk bakpoeder en zout met een half kopje warm water en gorgel een paar keer per dag.
Doe gember in een glas warm water, 5-10 minuten te wachten en te drinken. Herhaal dit een paar keer per dag.
Grof gemalen kaneel (dalchini) toegevoegd aan een glas water, samen met twee eetlepels honing en een snufje gemalen peper en vervolgens gekookt, is een andere remedie tegen keelpijn.
Meng 2 eetlepels sesamolie (til) olie en een eetlepel honing. Neem een lepel 3 keer per dag.
Vermijd gebakken voedsel of koud, heel koud drinken en alles wat zuur als ze een zere keel verergeren.
Een andere nuttige huis remedie is om halverwege een eetlepel met honing te vullen en vervolgens een citroen op te vullen van de lepel squeeze. Daarna, langzaam voeg een snufje peper, leg de lepel in je mond, en zuig op.
Knoflook (lahsun) is ook gekend om keelpijn te verlichten, omdat het een natuurlijke antiseptische. Het kan gegeten worden als verbruikt in een thee.
Zuigen op een hard snoepje, in de suiker-vrije ras, helpt om je mond en keel vochtig, die u kan helpen wat hulp krijgen van keelpijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem af en toe gewoon een stukje rauwe ui,en kauw hierop.
Dit doodt de meeste bacterien.
En het is niet echt vies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog niet genoemd: hibitane zuigtablet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honing, kruidenthee en aanverwante huismiddelen werken vaak goed. Trachitol of Strepsil zuigtabletten zijn af te raden, niet omdat ze niet werken, maar omdat het werkingsmechanisme berust op de beweging en stimulatie van de doorbloeding van mond en keel - zuigen op een dropje/snoepje/kiezelsteentje heeft evenveel effect, dus ga geen onnodig geld uitgeven aan dure medicatie!
Bacteriedodende zuigtabletten zijn ook overbodig, omdat je mond sowieso een bron van bacteriën is, en keelpijn helemaal niet het gevolg hoeft te zijn van een bacteriële infectie.
Zorg dat je goed uitgerust bent, gezond eten, genoeg drinken, en dus veel warme (niet te hete!) thee met honing en citroen en tijm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik drink altijd thee met honing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik koop altijd van die pakken super-sap en drink dan 1 pak per dag leeg en daarnaast nog een liter thee. Veel drinken, gezond eten, genoeg slapen en een paracetamolletje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel rusten, niet te veel praten, drie keer per dag gorgelen met zout water en drie keer per dag Echinaforce van Dr. Vogel slikken (dat helpt de weerstand te verhogen). Maar Echinaforce moet je wel structureel blijven slikken. Ik heb ook snel last van mijn keel, ben gevoelig voor keelontsteking enzo, en ik slik dus regelmatig Echinaforce. Het helpt echt om keelpijn, griep e.d. te voorkomen.