Is het waar dat je lippen hard worden als je er veel in knijpt/op bijt?

Als ik nadenk zit ik altijd aan/met mijn mond te frutten; laatst wist iemand me te vertellen dat je daar harde lippen van kunt krijgen gedurende je leven. Is dit waar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, je lippen kunnen hard worden als je steeds maar loopt te "frutten", bijten en knijpen. Daar zijn je lippen niet voor ;-) Als je de hele dag aan je wang loopt te krabben, of in je ogen loopt te wrijven, dan is dat ook niet goed.

Je schrijft dat je het alleen doet als je nadenkt. Als ik jou was zou ik wèl blijven nadenken, maar stoppen met dat frutten. Smeer er eens wat lippenbalsem op. Kun je bij de drogist kopen. Dat helpt je om van die gewoonte af te komen. Iedere keer als je gaat bijten/knijpen, proef je die balsem, en als je er met je handen aanzit krijg je vette vingers. Dat herinnert je er dan aan, en ben je waarschijnlijk snel van deze frut-gewoonte af ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan litteken weefsel zijn, maar hoeft helemaal niet.
Het kan gewoon allemaal wat dikker worden, door overmatig "gebruik".
Dat is net zoiets als je b.v. 2 uur lang je stoepje gaat staan vegen. Dan heb je ook dikke handen.

Andere antwoorden (2)

Als littekenweefsel zich vormt, yep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel tijdelijk. Als de lidtekens weer wegggaan, dan niet.
Er is de laatste maanden heel wat op mijn lippen gebeten, en ze zijn, als de korstjes eraf zijn, nog net zo zacht als voorheen.