Kan het onregelmatig innemen van de anticonceptiepil effect hebben op het libido?

Dan 's ochtends, dan eens 's avonds, dan weer eens vergeten dus twee in een keer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6K

Antwoorden (4)

Lijkt me wel: je wilt niet zwanger worden, anders slik je de pil niet. Als je die onregelmatig inneemt is de kans om zwanger te worden groter.
Ik kan me voorstellen, dat je dan bang wordt dat de pil niet werkt, waardoor de zin in sex daalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op je libido weet ik niet. Maar je vergroot de kans wel om zwanger te worden als je de pil niet regelmatig inneemt. Dus wil je niet zwanger worden en je bent hem vergeten of te laat ingenomen, moet je een condoom gebruiken.
Misschien is een spiraaltje of de prikpil een optie voor je. Dan hoef je er een tijd niet aan te denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De pil heeft vaak effect op het libido van een vrouw. Dus het onregelmatig innemen ervan zal leiden tot een onregelmatige hormoonspiegel en zo ook op het libido.
Daarnaast is de kans op zwangerschap vele malen groter.
Als je moeite hebt om de pil regelmatig te nemen kun je beter naar een andere oplossing zoeken, Implanon bijv. geeft een lagere hoeveelheid stof af en is 3 jaar actief daarna moet hij vervangen worden.
Bij mijn vrouw (die ook slecht reageerde op de "gewone" pil) zijn de bijwerkingen nagenoeg niet meer merkbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De pil kan überhaupt effect hebben op het libido. Bijvoorbeeld in één keer een dubbele dosis dus ook.

Sowieso is de pil natuurlijk bedoeld om regelmatig ingenomen te worden, een vergeten pil zorgt ervoor dan hij een periode lang niet betrouwbaar is. En ook dat idee (dat je groter risico hebt om zwanger te worden) kan killing zijn voor je libido. Je neemt die pil immers niet voor niets.