waarom gebruiken ze in het zieken huis onderlakens en geen hoeslakens op de bedden? dit in verband met verhoogde kans op doorligplekken bij kreukels.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

ze gebruiken lakens voor onder en boven dus ze zijn multifunctioneel.
Daarnaast hebben ze in het ziekenhuis ook technieken om het bed op te maken met de patient er nog in deze werkt beter met rechte lakens
met doorliggen heeft het niet te maken want mijn ervaring is dat onderlakens meer kreuken dan hoeslakens.
ook hebben patienten soms een afwijkend matras (bv anti decubitus matras tegen doorliggen of op verloskamers) dan zou je ook weer aangepaste hoeslakens nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het voordeel van gewone lakens voor ziekenhuizen zal zijn,
Ze zijn heter te wassen.
Ze zijn gladder te strijken.
Ze kunnen beter gestapeld worden.
Ze zijn goedkoper.
Omdat ze dus gladder te strijken zijn hebben ze als het bed goed is opgemaakt minder kreukels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, maar zodra er een patient in gaat liggen kreukt het enorm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat kreuken voorkom je niet door er een hoeslaken op te doen, onrustige patienten woelen alles los.
Ivm de hoge temperatuur waar het op gewassen moet worden. Hoeslakens krimpen zo te veel. En als je onderlakens goed erop legt, geeft het geen kreukels.