Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hoor je (bijna) niets tijdens het gapen

BV als iemand iets tegen me zegt terwijl ik gaap dan hoor ik niet of nauwelijks wat hij/zij zegt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De kaakspier zwelt op tijdens het geeuwen hierdoor ontstaat overdruk in je binnenoor die niet weg kan omdat ook je buis van Eustachius afgesloten raakt.
Door de overdruk gaat je trommelvlies bol naar buitenstaan en worden de gehoorbeentjes enigszins los van elkaar getrokken. Hierdoor wordt de trilling van de lucht niet goed meer overgebracht naar het slakkenhuis waarin onze gehoorzenuwen het geluid registreren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgensmij komt het doordat je oren een beetje dichtklappen bij mij voelt dat in ieder geval wel zo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je buis van eustachius gaat dan dicht dan heeft het trommelvlies geen tegen druk meer en hoor je niet veel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verschilt zoiezo per persoon want ik ben normaal redelijk slecht horend en als ik gaap hoor ik alles zeer goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding