De eigenlijke stad New York telt 8.400.000 inwoners(2009),maar Groter New York (Greater New York Metropolitan Area) heeft zo'n21,5 miljoen inwoners: New Jersey en nog tientallen suburbs meegeteld.
Het oppervlak is maar liesft 17.400 km^2.

Met de voorsteden is Groter New York (samen met Seoel in Zuid-Korea) de 5de grootste stad op Aarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Incorrect: New York heeft al meer als 10 milj. inwoners.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Nietloos Bron voor 10 miljoen?
Volgens de site van New York zelf ( http://www.nyc.gov/html/dcp/html/census/popcur.shtml ) weten ze het zelf niet eens. In 200 waren er 8.008.278 en in 2009 8.391.881. Een stijging dus van 383.603 inwoners, lijkt me dus sterk dat er ruim 1,6 miljoen bij komen in ruim 1 jaar...
New York City is gelegen in de Verenigde Staten. Het ligt in de staat New York. De stad heeft ongeveer 8 miljoen inwoners, die verspreid wonen over een oppervlakte van bijna 800km2. Toch is dit nog maar 2/3e van de totale oppervlakte van New York, het bestaat namelijk ook nog voor 428,8 km2 uit water. De stad is dichtbevolkt, er wonen namelijk meer dan 10.000 inwoners per km2.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Incorrect: New York heeft al meer als 10 milj. inwoners.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Nietloos Bron voor 10 miljoen?
Volgens de site van New York zelf ( http://www.nyc.gov/html/dcp/html/census/popcur.shtml ) weten ze het zelf niet eens. In 200 waren er 8.008.278 en in 2009 8.391.881. Een stijging dus van 383.603 inwoners, lijkt me dus sterk dat er ruim 1,6 miljoen bij komen in ruim 1 jaar…
Gewoon even naar Wikipedia gaan.

In de staat New York wonen rond de 20 miljoen mensen, en in de stad New York wonen rond de 8,3 miljoen mensen.