Hoe behoud ik mijn concentratie?

Niet continu naar GV gaan, dat zal al schelen.

Maargoed, iemand waardevolle tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Concentratie blijft vanzelf als je iets interessant vind... Vind je het niet interessant, dan verlies je steeds weer concentratie en je legt het af op den duur...

Dus de oplossing is, maak het interessant en concentratie blijft vanzelf bestaan...

Had je gedacht dat het zo simpel is allemaal?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, en zo simpel vind ik het ook niet. Hoe maak ik iets interessant, wat het eigenlijk niet is? Zelfmotivatie? Moet ik mezelf voorhouden dat het WEL interessant is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar nu komt vraag 2 en vraag 3... Daar heb ik niet op geantwoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij jezelf voor de gek kunt houden en je gelooft jezelf dan is de laatste vraag een goede optie, maar ik denk dat je dat niet kunt... :-))

Andere antwoorden (5)

...een bezigheid zoeken die je boeit en waar je vol enthausiasme je in wilt verdiepen. Taken die je niet boeien maken het dat je afgeleid wordt omdat je eigenlijk iets anders wilt doen. Beste remedie is dat te realiseren, de taak afraffelen en dan iets anders te gaan doen. (of een puik resultaat afleveren, dat is aan jou)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg dat afleidingen afwezig zijn: sluit je internet explorer, GV, je mail en zet je telefoon uit.
Maak een planning van wat je te doen staat, en plan evt ook al pauzes in. Schrijf andere dingen die je nog moet doen ook op een checklist zodat dat niet steeds door je hoofd blijft malen, en je dat later kan doen.
Ben streng voor jezelf, open je boek/bestand/andere ding en doe het niet meer weg voordat je volgens je planning mag gaan pauzeren.

Toegevoegd op 26-05-2009 11:23:07
en nu moet ik zelf nog naar mn eigen goede raad gaan luisteren.. het bedenken is nog steeds een stuk makkelijker dan het uitvoeren..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou, ik heb de concentratiespan van een aap, en het werkt bij mij zo, dat wanneer ik even besluit op GV te kijken, dat ik dat dan ook moet doen, anders kan ik gewoon niet verder. wat misschien zou helpen is een deadline stellen, daardoor ben je misschien sneller geneigd om je werk af te maken, zonder op GV (of whatever je verslaving is) te kijken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schaf een studiebal aan. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De paraliminal cd focus and concentration. Ik heb die zelf ook en die heeft heel veel effect (wel tijdelijk).