Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat je de ene keer veel meer slaap nodig hebt dan de andere keer?

Na een lange tijd heb ik een aantal maal uitgeslapen tot een uurtje of 11. Nu ben ik de laatste dagen zo extreem moe. Elke einde van de middag ben ik een paar uurtjes gaan slapen tot bijv. een uurtje of 21.00, om vervolgens rond 23.00 weer te slapen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
847

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Lang, kort, goed of slecht slapen heeft niet alleen maar te maken met de dagelijkse inspanningen, maar juist ook met het niveau van ontspanning voor en tijdens het slapen het slapen gaan.
Denk maar aan de paar borrels die voor het slapen gaan gedronken worden en die een grote ontspanning kan geven waardoor je als een blok in slaap valt.

Indien je als maar te moe bent , is daar een rede voor, mogelijk ben je oververmoeid, mogelijk heb je erg veel last van stress, mogelijk is er een andere lichamelijke oorzaak.

Pas op met het gaan slapen aan het eind van de middag, je lichaam gaat hier heel snel aan wennen, het zit snel in je eigen biologische klok.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De ene keer heb je veel meegemaakt en de andere keer niet. Als jij de hele dag op je computer zit zal je minder slaap nodig hebben dan dat je naar een pretpark gaat.

En ook natuurlijk je energie. Als je op een stoel zit word je minder snel moe dan dat je aan het sporten bent en de hele dag van hot naar her!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding