kan slaapapneu dodelijk zijn? i.v.m. optredende hart ritme soornissen.

ik heb slaapapneu en hart ritme stoornissen,e moet een pacemaker.maar is er niks beters?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Centrale apneu doet zich voor als het ademcentrum in de hersenen niet geregeld het signaal geeft om te ademen.

Bij obstructieve slaapapneu is de bovenste luchtweg achter in de keel feitelijk gesloten, zodat er geen lucht door kan. Gemengde apneu is een combinatie van de twee en komt het meest voor. Het slachtoffer van elk van deze vormen van apneu kan er op een gegeven moment even slecht aan toe zijn als iemand die elke nacht opblijft!

Het leven van mensen met slaapapneu is vol gevaren, want ze kunnen tijdens het werk of achter het stuur van hun auto in slaap vallen.
Ze kunnen hoge bloeddruk hebben, een vergroot hart en een verhoogde kans op een beroerte of hartfalen.

Dr. William Dement van de Stanford University schat dat er jaarlijks 38.000 Amerikanen sterven aan hart- en vaatproblemen die het gevolg zijn van slaapapneu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Apneu komt door verschillende oorzaken. Als je die heb weg genomen en het blijft bestaan dan zal een operatie nodig zijn. Zo is overgewicht een oorzaak zo ook roken. Lees deze site is: http://www.natuurgeneeskunde-praktijk.nl/index.php?pagina=buteykostress misschien heb je hier iets aan. Ik ben zelf een voorstander van verder zoeken dan de huidige medische zorg. Zo ben ik van een schildklier probleem afgekomen door alternatieve geneeswijze wat in de huidige medische sector met radioactief jodium en on herstelbare schade had worden opgelost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan apparaten, die je 's-nachts gebruikt, om geen of minder ademstoornissen te krijgen. Dat betekent, dat je doorverwezen moet worden door je huisarts naar een longarts. Hij/zij kan testen met je doen: je wordt een nacht opgenomen in het ziekenhuis om je eventuele ademhalingsproblemen vast te stellen. Alles, ook het apparaat, wordt vergoed door je verzekering, althans: bij mij wel.
Informeer dus bij je huisarts