Help! Alleenstaand en slaap gerust uren door de afgaande wekker heen

je bent alleenstaand, de wekker gaat af beneden 1 boven 1 en je mobiel, toch slaap je door alle geluiden heen gerust een uur of langer. Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Zijn er meerdere mensen met dit probleem?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

ik denk dat je hele ritme misschien niet goed is.
probeer alles wat op vaste tijden te doen, en ga savonds eerder naar bed. je hebt gewoon meer slaap nodig.

ga een tijd echt vroeg naar bed en ook als je weekend hebt op tijd opstaan.
je moet in een vast ritme komen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je hebt een partner nodig die je wakker schudt/schreeuwt/zoent/ ... of iets anders .... ;o)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leer je wekker serieus te nemen. Je hoort de wekker wel, maar je onbewustzijn neemt het geluid niet serieus genoeg. Als je een echt belangrijke afspraak hebt wordt je wel wakker, of niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 2 wekkers. De ene geeft een vrij neutraal, zeg vriendelijk, geluid en ik slaap er dus nogal eens doorheen. De andere geeft een dermate irritant geluid dat ik er wel wakker van móét worden. Die wekker haat ik grondig en gebruik ik dan ook alleen als het super belangrijk is dat ik me niet verslaap. Zoek dus een wekker met een super irriterend rotgeluid. Als je hem dan ook nog een eindje van je bed afzet zodat je hem niet meteen uit kan meppen moet je eens zien hoe vlug jij je bed uit bent. Dat je humeur daarna een uur op onweer staat is een ander verhaal.
13 jaar geleden
Je slaapt door alle geluiden heen als ik het goed begrijp. Misschien eens kijken naar bijvoorbeeld lichtwekkers of trilwekkers (onder je kussen)? Het kan zijn dat je ogen/lichamelijke stimulatie anders reageert dan je gehoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welkom bij de wekservice.
Vroeg op, wij wekken u. Bent u op zakenreis of heeft uw wekker de geest gegeven, geen punt. U wordt door ons gebeld op de door u opgegeven tijd.

Heeft u ook zo’n moeite met opstaan? De wekservice helpt u. U geeft ons de datum, tijd en uw telefoonnummer, en wij bellen u wakker. Zo hoeft u zich nooit meer zorgen te maken dat u zich verslaapt!

Een klein voorbeeld:
u heeft morgen een belangrijke presentatie en u zit ’s avonds laat nog hard door te werken aan de voorbereiding van uw presentatie. Dat wordt dus laat naar bed en vroeg op, en nou maar hopen dat u de wekker hoort! Dan schakelt u de wekservice in. De wekservice belt naar uw mobiele of vaste telefoon, net zolang tot u opneemt. U bent dus gegarandeerd wakker!

Tevens kunt u de wekservice gebruiken voor afspraken die u gemakkelijk vergeet. De tandarts bijvoorbeeld. U kunt uw wekbericht maximaal 365 dagen van tevoren ingeven, en de wekservice belt u wakker dat u naar de tandarts moet. Zo vergeet u nooit meer iets!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koop een lichtwekker, en zet hem vlak naast je hoofd
Als je dan het licht én geluid maximaal zet MOET het toch lukken om jezelf wakker te maken. Maar het kan zijn dat je op licht veel beter reageerd dan op geluid want daar sluit je je blijkbaar goed voor af.

Ik ben zelf heel blij met mijn wat duurdere lichtwekker maar als je alleen wilt uitproberen of licht jou wakker maakt zijn de goedkoopste versies ca 30 euro (of op marktplaats)

Toegevoegd na 1 dag:
Ik bedacht me opeens nog één ding: wekker voor slechthorenden, die werken op trillingen of zo iets, zie de eerste de beste link die ik vond
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
al geprobeerd het had geen effect die lamp slaapt echt door alles heen :S
amigo
13 jaar geleden
wat vreselijk!! in dat geval veel sterkte, het enige wat ik dan kan bedenken is je ritme zo verschuiven dat je voor de tijd van de wekker wakker wordt omdat je uitgeslapen bent maar dan moet je misschien om 20 uur naar bed zit je vast niet op te wachten
ik had dit probleem eerst ook er is een hele hoge piep te downloaden genaamd 30.000 hz zet dat op je mobiel stel dat in als wekker geluid dan word je echt wel wakker