Komt Anorexia ook voor in ontwikkelings landen?

In landen waar geen honger word geleden maar waar er ook geen overvloed aan eten is zoals bij ons.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Ja omdat anorexia een geloof is in jezelf dat je te dun bent ...
De maatschappij van ons zorgt er wel voor dat er meer gevallen van anorexia komen door het schoonheidsbeeld.

Maar in andere ontwikkelingslanden kan je dit even goed hebben maar wel in mindere aantal zeer schaars... Omdat daar de druk minder hoog is van de maatschappij. En misschien is er wel druk van andere maar de meeste mensen zijn het daar gewoon.

Veel vrouwen, mannen moeten een ontgroeningsritueel doen wanneer ze in de pubertijd komen rond de 13 jaar... Door gruwelijke pijn te doorstaan bv... Dit leert hem dat ze niemand anders nodig hebben maar alleen hun zelf hierdoor hangen ze niet af van andere mensen en gaan niet in op de verwachtingen van hun... Waardoor de kans dat je anorexia verkleint...
Ook geeft het je veel zelfvertrouwen een goed innerlijk geloof over jezelf waardoor ook de kans dat je anorexia krijgt vermindert...

Kortom :
Het bestaat maar het komt in mindere mate voor door een complete andere maatschappij en opvoeding.

Toegevoegd na 1 uur:
correctie : geloof dat je te dik bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zit een verschil tussen mager zijn en mager willen zijn. De mensen die een tekort hebben aan eten in ontwikkelingslanden hebben dus geen anorexia. Wel kan anorexia voorkomen. Ik verwacht alleen dat de hoeveelheid mensen die anorexia hebben in ontwikkelingslanden kleiner is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Danku
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens, +
Goeie vraag!
Ik denk dat het veel minder vaak voorkomt dan in een rijk land. Maar omdat in ontwikkelingslanden ook rijkdom voorkomt, zullen er ook anorexia-gevallen zijn, ook al denk ik dat dat sporadisch is.