Welke verschijnselen komen ervoor bij een gekneusde voet?

Ik ben gisteren van een hek af gesprongen, en toen kwam ik heel hard neer met mijn linkervoet op de grond.
Toen kreeg ik nogal veel pijn en mijn voet en linkerbeen gingen helemaal tintelen.
Mijn voet werd s'avonds dik, blauw en paars.
Ik kan mijn tenen ook niet goed bewegen.
Wat zou er mee zijn?

Toegevoegd na 9 minuten:
Vanaf vanochtend is de dikte van mijn voet minder geworden maar het is nu een beetje rood!

Toegevoegd na 36 minuten:
Ik ben al heel de dag misselijk,
en mijn hele been en voet blijven tintellen het gaat niet weg!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.1K

Antwoorden (4)

Dat zijn de verschijnselen van een gekneusde voet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Door de pijn kan het zijn dat je je tenen niet kan bewegen.
Neem voldoende pijnstillers. Rust en je been omhoog maken dat het snel weer beter gaat.
Z.n. stevig zwachtelen. Wanneer je het vermoeden hebt dat het geen kneuzing is maar dat er een breuk in zit moet je even een foto laten maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar normaal kun je je tenen toch gewoon bewegen
zal natuurlijk wel pijnlijk zijn maar het moet wel kunnen
dikke voet
blauwe kleur
pijn bij het lopen

misschien is het verstandig even naar de huisarts of SEH te gaan voor een rontgenfoto
als je je tenen niet goed kunt bewegen kan er misschien een breukje in je voet zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja daar had je beter vanmorgen even mee langs de huisarts kunnen gaan, je kan ook goed je voet gebroken hebben en dat kunnen we niet zien vanaf hier...
maar t is pas 15.40 je kan nog langs een arts...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kenmerken:

-De bewegingsmogelijkheden van het gekwetste gewricht worden op een pijnlijke manier belemmert
-De pijn slaat toe op het moment van het letsel
-Er is een zichtbare zwelling van het omgeslagen lichaamsdeel
-Er kan een blauwe verkleuring optreden wanneer er sprake is van onderhuidse bloedingen (al dan niet onmiddellijk)
-Wanneer er zich een kneuzing voordoet wordt de huid eerst rood. Bij een gewonde rode huidplek die voortkomt door aanraking met iets, wordt de huid wit wanneer je er op duwt. Bij een kneuzing niet. Door de onderhuidse bloeduitstorting wordt er een blauwe plek gevormd die naar verloop van dagen alle kleuren van de regenboog krijgt voor ze verdwijnt. Het tijdsverloop ter genezing van de gekwetste area hangt af van de diepte van de kwetsuur. Een blauwe plek kan je herkennen aan ernstigheid van kwetsuur aan de kleur van de blauwe plek. Een kleine blauwe plek duurt enkele dagen tot een week, maar een diepblauwe tot zwarte kan tot enkele weken halen voor ze verdwijnt. Wanneer de plek echter hard, pijnlijk en warm blijft, ga dan naar de dokter!