mijn vrouw heeft bij het uitstappen na een autorit dat de beetje onvast op haar benen staat is hier wat aan te doen

het lijkt wel op evenwichtsstoornis

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.7K

Het beste antwoord

Wat jouw echtgenote heeft, heb ik zelf ook altijd na een lange autorit.

Het is gewoon het lichaam dat steeds dezelfde houding aan de spieren heeft moeten toestaan waardoor die spieren een tikje verstijfd voelen.

Dit komt doordat het bloed wat minder goed door het lichaam gestroomd is.

De eerste pasjes die je dan doet..doen een beetje 'onvast' aan.

Daarna heeft het bloed weer alle cellen van energie voorzien en is de 'kwaal' weer over.

Niets om je zorgen om te maken, dus. Maar als je er desondanks iets aan wilt doen, kun je onderweg enige keren een kwartiertje stoppen en haar wat laten lopen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Even mee langs de huisarts gaan.
Die kan je vrouw onderzoeken, wij niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou ook lage bloeddruk kunnen zijn. Je merkt dat dan bijvoorbeeld ook bij het opstaan uit een stoel. Je wordt dan even een beetje duizelig.
Dit kan trouwens ook gewoon gebeuren bij een normale bloeddruk.

Toegevoegd na 58 seconden:
Dit is gewoon ter informatie. Natuurlijk moet je niet op deze antwoorden vertrouwen, maar gewoon naar de huisarts gaan.
bamibal
13 jaar geleden
draagt ze een bril
zo nee dan is het eens verstandig om haar ogen eens te laten testen.
je ogen geven een signaal door aan je evenwichtsorgaan
en deze moet het omzetten naar je reactie op wat je ziet.
waarschijnlijk zit daar het probleem

Toegevoegd na 2 minuten:
waarschijnlijk reageert haar evenwichtorgaan niet meer goed op wat haar ogen zien.
door het te geconsetreed autorijden kan het zijn dat het even duurt dat het evenwichtsorgaan de juiste reactie afgeeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weer in laten stappen naar de dokter rijden en even de bloeddruk laten controleren, en of haar bloedsuikergehalte...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft ze dat alleen na het uitstappen uit een auto?
Of ook als ze elders langdurig gezeten heeft (of gelegen)

deels zijn er al mogelijke oorzaken genoemd (evenwichtsgevoel , bloeddruk ed.)

Zou het bloeddruk zijn dan zou ik deze problemen verwachten bij alle gelegenheden waar ze redelijk plotseling opstaat vanaf een vrij lage stoel.

Ik denk zelf nog aan iets anders. Afh. van de stoel zou er in de auto doordat de stoel niet goed zit bloeddoorstroming door de benen slechter kunnen zijn bij het zitten in die houding (net geen slapend been). Dan heb je ook kans op onvast staan.