Wat is leuk om, als vijf jarige, in de klas te trakteren als je een broertje of zusje hebt gekregen.

Praktisch, makelijk voor te bereiden en te vervoeren. Liever geen snoep of zo. Wie heeft leuke ideeën of ervaringen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Mini geboortekaartjes die het kind zelf heeft ontworpen (getekend / ingekleurd).
Leuk om samen met het kind voor te bereiden en om het kind ook te betrekken bij de komst van de kleine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

helemaal niets

Toegevoegd na 47 seconden:
gaan we straks ook uitdelen als de konijn jongen heeft gekregen

Toegevoegd na 1 minuut:
alleen iets uitdelen op eigen verjaardag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beschuit met muisjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker ouderwets en bijna al het kleine grut vindt het lekker. +
Mandarijntjes, kleine doosjes met rozijntjes. Ik zou er niet al te veel werk van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beschuit is vrij groot voor kleine kinderen, maar om toch iets te doen dat daarop lijkt is Slagroomsoesjes met muisjes misschien wel een idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is wel snoepachtig maar: lange vinger met muisjes, chocolade smelten, lange vinger erin dippen en even door de muisjes, die kun je dan gewoon op een schaal of dienblad leggen.

Voor mijn zoon deed ik toen zo'n klein rijstewafeltje, boter erop smeren, muisjes in een bord en het wafeltje er even indrukken. Kun je op een dienblad of grote platte bak leggen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nog even een voorbeeld op een foto (zie bron), de nijntjes die eronder staan lijken me erg veel werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie tips +
Het is wel soet nog net geen snoep ;) :
- cakejes met laagje boter en dan in de muisjes dopen
- droge koekjes met laagje boter en muisjes

- kleine plastic/glazen potjes/bekrtjes met een stikker erop waar je wat op hebt geschreven in het bakje wat watten erin en een boontje om zelf te kweken (thuis kunnen ze er dan water in doen)
- gekleurde lichtgevende stikjes en daar een vlaggetje van maken op de vlaggen kun je dan de tekst zetten

veel plezier met maken ervan en alvast gefeliciteerd met de kleine ^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens bij www.vrolijkemuisjes.nl dat is een site met allemaal leuke presentjes om uit te delen in de klas of met een geboorte feest of doop feest. succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij hebben toen een klein danoontje getrakteerd, een parasolletje erin, waardoor het extra vrolijk en feestelijk staat en nog gezond ook. Het was een groot succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op die leeftijd zijn kinderen dol op iets hartigs.
Bij C1000 heb je kant en klare zakken hartige popcorn.
Ludiek kaartje erbij, of zakje met afbeelding van de baby. Handjevol popcorn erin met eventueel een knijpfruitje erbij (voor de dorst) of een bellenblaas, of stoepkrijt om iets feestelijks over de geboorte van de straatstenen te verkondigen....
Waarom zou je het laten. Het kost een schijntje en iedereen weet nu wel dat Fee, Mees, Maud, Jip of Janneke een broer of zus heeft gekregen!
Wellicht levert het zelfs nog lieve attenties op! (waar je het niet voor doet, maar wat wel erg leuk en gezellig is!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een jongetje is een prikker vol rijgen met blauwe spekjes en bij een meisje met roze spekjes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drop muisjes. Of snoepspenen. Pakjes chocomelk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet nu niet of het voor deze gelegenheid zo een goede idee is, maar ik heb ooit eens het volgende gedaan en daar veel positieve reacties voor gekregen :
- sinaasappeltjes gekocht, daar een gezichtje op geschilderd met haar, een strikje omheen gedaan ter hoogte van het "voorhoofd" en daar een pluimpje in gestoken. Indiaantjes dus. Vonden de kinderen super en de ouders ook.
- een grote zak met superkleine pakjes met een verrassing in, waar iedereen mocht in grabbelen zonder te kijken. ik had wel rond elke verrassing ook krantenpapier gedaan zodat alle pakjes hetzelfde voelden (bv. stempeltje, stickertjes etc... kan je voor een prikje kopen bij o.m. Zeeman)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de aloude beschuit met muisjes te groot vindt voor die kleintjes, kun je ook ronde toastjes besmeren met een beetje halvarine en die in de muisjes drukken. Mini-beschuitjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geboorte = beschuit met muisjes.
Dat is een oude traditie, waarom zou je daar zo nodig mee moeten breken?
Als kind vond ik het geweldig om dat te krijgen.

Neem een rol beschuit mee, een pakje boter, twee pakken muisjes en laat die kids desnoods zelf hun eigen beschuitje smeren. Pret gegarandeerd!