Waar kun je terecht voor nazorg?
Het reanimeren en/of defibrilleren van een slachtoffer van een hartstilstand is een zeer indrukwekkende en emotionele ervaring. Degene die heeft gereanimeerd en/of
gedefibrilleerd verdient daarom opvang achteraf, zodat hij zijn verhaal kan doen. Eventueel kan psychische hulp nodig zijn.

Voor ondersteuning en advies kunt u terecht bij:

Uiteraard is het spreken met wie er geholpen hebben bij de reanimatie, voor veel mensen een goede manier om een gebeurtenis als een reanimatie te verwerken.

Een voorlichter van de Informatielijn van de Nederlandse Hartstichting telefoonnummer 0900-3000 300 (lokaal tarief) bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van
09.00 - 13.00 uur.

Dag en nacht bereikbaar voor uw verhaal is Sensoor, http://www.federatie.sensoor.nl of telefonisch: 0900-0767.

De huisarts kan zelf ondersteuning bieden en wanneer nodig doorverwijzen naar professionele hulp.

Stichting Korrelatie via 0900 - 1450 (€ 0,30 per minuut), bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 - 18.00 uur.

Of kijk op www.6minuten.nl
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Slachtofferhulp lijkt mij de eerst aangewezen instantie. Of de gereanimeerde blijft leven of, zoals meestal overleden blijkt te zijn, zoals in de meeste gevallen, het is en blijft een ingrijpende ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf bij de ambulancedienst gewerkt.
Wanneer mensen zagen of hebben meegeholpen aan reanimaties kregen ze een kaartje uitgereikt van ambu personeel of andere hulpdiensten waarop ze konden aangeven of ze nog een gesprek wilden hebben en van nazorg gebruik wilden maken.