Kan ik iets doen om spieren die moe/zeer aanvoelen te verlichten?

Als ik flink getraind heb in de sportschool dan voelen met name mjn benen de rest van de avond wat moe en gevoelig aan. Ik wil niet zeggen dat het pijn is, dat vind ik een te groot woord. De volgende dag heb ik nauwelijks tot geen spierpijn en is het vervelende gevoel ook weg.
Is er iets wat ik kan doen om dit vervelende gevoel te verlichten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ik sport zelf ook en ik neem vaak als ik klaar ben met trainen een eiwitshake. Dit is goed voor spierherstel. Ook spierpijn kun je hier mee voorkomen. Ik heb wel eens dagen dat ik het niet neem en dat merk ik dan meteen!

Wel apart dat je de dag daarna geen last hebt van je spieren..
Maar goed, wie niet waagt wie niet wint. Misschien help het!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is in ieder geval het proberen waard. Dank je!

Andere antwoorden (4)

Hebben ze geen trilplaat bij jullie in de sportschool. Altijd als ik klaar ben bij de sportschool, gebruik ik de trilplaat. Echt heerlijk, het helpt echt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, die staat er wel, heb het eigenlijk nooit een blik waardig gekeurd... :-$
Na het sporten ( 3 keer per week fitness ik) ga ik soms in de sauna, maar meestal neem ik thuis een warm bad of douche.
Zorg dat je op je "rustdag"wel je dagelijkse beweging qua lopen etc doet. Ik merk bij mezelf als ik een avond lang/veel gezeten heb, ik meer last heb van mijn spieren dan wanneer ik beweeg zoals anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem altijd een warme douche als ik thuis kom. Sauna hebben we op de sportschool niet. Op mijn rustdagen heb ik nergens meer last van en beweeg dus gewoon.
Laten masseren werkt ook prima :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een warme douche kan helpen bij het verlichten van dit gevoel. Ook rust nemen, een warme zak (bijvoorbeeld een pittenzak) op de spieren leggen en een goede cooling-down uitvoeren na het sporten kan de pijn verlichten of voorkomen.

Succes!