Hoe krijg ik mijn schoudergewrichten weer soepel?

tot voor een aantal maanden kon in mijn handen, links- zowel als rechtsom, achter mijn rug in elkaar haken.
ook kon ik bij jeuk ieder plekje op mijn rug bereiken.
met welke oefeningen krijg ik mijn lenigheid weer terug in mijn schouders?

Rieneke1
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een kraker dan? Het is niks voor mij brrrr. maar ze zeggen dat je hierdoor ook weer soepeler word.

Het beste antwoord

Ik heb enkele oefeningen gevonden om de schoudergewrichten weer soepel te maken.
Maar het beste is toch om naar een fysiotherapeut te gaan. Zo doe je de oefeningen zeker correct.
Om te beginnen zal de fysiotherapeut een behandelplan maken. Hij zal je dan de juiste oefeningen leren om de spieren rondom het ‘probleemgewricht’ te trainen.

Hieronder vind je oefeningen als je het toch zelf wil doen:

http://www.purelijfkracht.nl/oefeningen_fysiotherapeut_gewrichtspijn_stijfheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Veel rek en strek oefeningen doen en magnesium nemen.

http://members.chello.nl/~c.vandalen1/Lenig%20worden%20kan%20alleen%20maar%20door%20iedere%20dag%20op%20de%20juiste%20manier%20te%20rekken.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou naar een masseur gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onder de warme douche (met warme spieren gaat het makkelijker) of gewoon droog oefeningen doen. Eerst met de ene hand tegen de muur op zo ver mogelijk naar boven "lopen" en dan met de andere hand. Proberen steeds hoger te komen. Eerst alleen recht vooruit. Dan opzij. En tenslotte ook achteruit.
Amadea
12 jaar geleden
Ik zou ff naar de doktor gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met Yoga oefeningen.

Ik vraag me echter wel af wat er gebeurd is die aantal maanden terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien, Rieneke, is dit het gevolg van het ouder worden. Je weet dat de soepelheid dan langzamerhand uit ons lichaam verdwijnt.
Relatief gezien ben je nu nog wel een jonge meid, maar ik denk toch,dat je je poezebeesten moet leren zachtjes over de jeukende plekjes te marcheren, zodat de nood gelenigd wordt.
En over nood gesproken is er niet ook nog een stoere brandweerman op de achtergrond, die bij dit probleem een helpende hand kan toesteken?
Mocht dit allemaal niet helpen en je staat er op die soepele gewrichten weer terug te krijgen, zou ik idd een afspraak bij een fysiotherapeut maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
:)
Water yoga lijkt me wel wat voor jou. Het is bij ons nieuw maar ze doen het hier na het babyzwemmen als het water extra warm is. Het zijn bepaalde rek en strek oefeningen die geschikt zijn om in het water te doen.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mischien yoga of een beetje ontspannen maar je kan ook gewoon laten masseren