aan zulke tests werken vrijwilligers mee..

Toegevoegd na 1 minuut:
Op sommige cosmeticaproducten staat vermeld ‘dermatologisch getest’. Dat betekent dat de fabrikant het product op vrijwilligers heeft getest. Dit kan bijvoorbeeld worden uitgevoerd door een dermatoloog.

Deze dermatologische tests verschaffen de fabrikant informatie over de kans dat zijn product overgevoeligheidsreacties oproept. De tests geven ook informatie over de mate waarin het cosmeticaproduct door verschillende huidtypen wordt verdragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Op een huid getest. Dat kan zowel op dieren als op mensen zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bepaalde crèmes of andere cosmetica wordt vaak gedurende een bepaalde periode door mensen met verschillende huidtypes gestest. Zo wordt gekeken hoe de huid hierop reageert en of er eventueel bestanddelen toegevoegd danwel weggelaten moeten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt getest op de huid van vrijwilligers
bamibal
13 jaar geleden
Derma is huid, dus via de huid. Maar ik vraag mij dan ook altijd af wat de uitslag is. Stel dat iedereen er uitslag van krijgt, dan is de test nog wel uitgevoerd, dus volgens mij zegt het verder niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
getest op de huid van bijvoorbeeld konijntjes, ze krijgen een overdosis van jouw sjieke cosmetica op hun velletje, of kaalgeschoren huidje of in hun oogje en als er geen reactie volgt is het veilig, maar ze gaan wel door totdat er een reactie volgt he?Zodat ze de veilige dosis van ongein die ze ons aan kunnen smeren weten.
Als je veilige cosmetica wilt gebruiken kun je beter even kijken op de site van proefdinges... ik zoek even
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Proefdiervrij bedoel je. En goed om te weten: de eigen merken van Nederlandse drogisterijen en van bijvoorbeeld de HEMA zijn sowieso proefdiervrij. En nog beter voor je portemonnee ook.
Dermatologie is de leer van de huidziekten. 'Dermatologisch getest' zou je dus kunnen interpreteren als getest op het al dan niet veroorzaken van huidproblemen. Het is een pure marketing-term in de oren hoewel het product hoogstwaarschijnlijk wel getest is. Ook zonder zo'n aanbeveling mag je namelijk verwachten dat je producten veilig kunt gebruiken. Gebakken lucht dus, wat mij betreft.