mijn broertje wordt gepest op school, hoe kan dat vermindert worden?

hij zit op cluster-4 en heeft asperger. Hij gaat naar school in een busje ruim een uur rijden, en daar wordt hij gepest door de andere jongens. We hebben het er al met school over gehad, maar dan krijgen ze straf en gaan daarna nog erger pesten. Weet iemand misschien een oplossing?

Toegevoegd na 3 uur:
de jongens die bij hem in het busje zitten hebben allemaal ADHD e.d. dan is hij toch niet heel anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lastige vraag wel. heeft hij het op de school zelf wel naar zijn zin en gaat dat wel goed?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zitten bijna allemaal jongens met ADHD in zijn klas, waar hij veel last van heeft. Maar hij heeft wel begeleiding in de klas.

Het beste antwoord

Ik ken het probleem, ik heb ook Asperger en werd ook gepest op school.
Kinderen gaan nu eenmaal snel iemand pesten die 'anders' is.

Ik ben uiteindelijk naar een andere school gegaan, omdat het pesten niet verminderde. Deze andere school was speciaal onderwijs. Kleine klasjes, iedereen in de klas had wel iets, moeilijk lerend, ADHD, Asperger, PDD-NOS.
Maar het ging heel goed samen, leraren wisten ook precies hoe ze iedereen moesten behandelen.

Het is een veel lager nivo (VMBO TL 4 heb ik uiteindelijk gehaald) maar daar kreeg ik veel meer zelfvertrouwen, uiteindelijk heb ik nog een MBO en daarna HBO opleiding gedaan.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, mooi verhaal en advies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker weten dat geeft moet voor de toekomst van deze jongen die zo gepest wordt.
Kimath
13 jaar geleden
Het is vooral door de goede hulp van mijn moeder, en de begeleiding op het speciaal onderwijs dat het nu zo goed met mij gaat. Ik ben ze er nog steeds dankbaar voor :)

Andere antwoorden (3)

Jammer genoeg zijn hier geen makkelijke oplossingen voor.

Je ouders moeten vooral bij school aan de bel blijven trekken. School MOET iets doen aan dit gepest. Hij zit niet op cluster 4 vanwege zijn zweetvoeten, en de kinderen die hem pesten ook niet.

Als hij vooral in het busje gepest wordt, is het nog mogelijk om op medische gronden een verklaring te krijgen dat hij niet samen met andere kinderen vervoerd kan worden, maar dat is een heel getouwtrek met de gemeente (die verantwoordelijk is voor het leerlingenvervoer).

Toegevoegd na 7 uur:
ADHD'ers en Aspergers gaan vaak slecht samen, mijn zoon met asperger werd door zijn hele klas geaccepteerd op de basisschool, behalve door de ene ADHD'er in de klas. Als jouw broer heel gevoelig is voor herrie, zit hij natuurlijk heel vervelend in een busje met drukke ADHD'ers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt, hij is erg gevoelig voor herrie. En in zijn klas zitten bijna allemaal jongens met ADHD, waar hij ook over klaagt
10 dagen geen vlees eten!
en jodium voeten badjes, elke dag schone sokken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee Avraam52, je gaat NIET naar cluster 4 voor je zweetvoeten ;-)
Bel naar zo'n lijn waar je pesten kunt melden en ja blijf bij de school melden dat hij gepest wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor het antwoord