Dagelijks je voeten wassen en schone sokken aantrekken. Schoenen niet iedere dag dragen maar afwisselen en als de omstandigheden het toelaten geen schoenen aan. Voeten vochtig maken en insmeren met aluin. Dat is een blokje mineralen dat je bij de drogist kunt kopen of bij De Tuinen als 'deodorant kristal'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ook wel eens gehoord dat je je voeten niet met zeep moet wassen, de reden weet ik zo gauw niet meer, maar schijnt iets met je afweersysteem te maken te hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een kruidvat o.i.d. boorzuurpoeder kopen en dat dagelijks in je schoenen stoppen. Na enkele weken merk je al resultaat!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de apotheek kan je kamferspiritus halen..
dat dep je onder je voeten als je deze weer gewassen hebt..
daarnaast alle dagen schone sokken dragen, het beste is katoenen sokken, deze absorberen beter..
en niet met blote voeten in sportschoenen gaan en draag niet alle dagen dezelfde schoenen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoon kreeg het advies om zijn voeten 2x per dag met betadine scrub te wassen. Dus 's ochtends bij het opstaan en 's avonds voor hij naar bed gaat.
En dat helpt bij hem dus echt.

Er zijn ook wel sprays te koop die helpen maar die zijn veel duurder dan deze oplossing.
13 jaar geleden
er is speciale deo voor je voeten het het scholl schoenen spray en het is schimmelwerend en antibacterieel het zorgt ervoor dat geurtjes van zweet verminderen en dat de bacterieeen verdwijnen. bij mijn dochter werkt het goed. succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zweetvoeten hebben te maken met de nierfunctie. je mag op je voeten smeren wat je wilt, uiteindelijk verdrijf je dan gewoon het symptoom of erger nog; je vergiftigt je lichaam.
ik zou zeggen : ga er eens mee naar een holistisch arts (homeopaat of dergelijke) en laat nakijken waarvan het komt. dat wordt de oorzaak bestreden, wat beter is dan alle zalfjes en poedertjes. goede kruiden voor de nieren zijn : equisetum , beredruif e.d. Maar wat er specifiek voor jou goed is, kan je dus beter even laten checken.
Tegen alle veronderstellingen in is het niet in ieder geval zo dat je heel veel moet drinken om je nieren goed te houden. dat vele drinken kan wel helpen als je je nieren moet spoelen (bv. kans op nierstenen) maar is niet altijd zaligmakend. een gezonde evenwichtige voeding is wel belangrijk, en uiteraard moet je hierbij ook voldoende vocht innemen. maar geen 2 liter per dag of zoiets, dat is enorm belastend voor je nieren.
voor het overige weet je het al wel : geen plastieken schoenen, koolstoffilterzolen in je schoenen leggen, katoenen kousen dragen etc.
een goed zalfje om voorlopig mee verder te kunnen is teatreezalf. deze ontsmet en gaat op die manier wat geuren tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zweetvoeten is een bij iedereen bekend verschijnsel. Zweetvoeten kunnen ontstaan bij warm weer door (te) warm schoeisel met onvoldoende ventilatie. Sommige personen hebben meer last van zweetvoeten. Bij voortdurende en zeer sterke transpiratie kunnen problemen optreden. Door het vochtige milieu rondom de voetzool kunnen bacteriën en schimmels gemakkelijker tot een infectie leiden. Zweetvoeten kunnen gepaard gaan met een onprettige geurontwikkeling wat erg vervelend kan zijn. Goed ventilerend schoeisel, blote voeten en goede hygiëne zijn de beste maatregelen om problemen te voorkomen. Ook het insmeren van de voetzool met een anti-deodorantstift na het wassen, kan helpen
fremar
13 jaar geleden
Als je last hebt van zweetvoeten moet je 's avonds je voeten insmeren met zinkzalf, en er dan (oude) sokken overheen doen. Na een week heb je voor een paar maanden geen last meer van zweetvoeten. Het werkt echt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het meest simpele redmiddel is dagelijks je voeten met koud water wassen.. niet fijn en echt een paar weken blijven doorzetten.. maar het helpt wel..!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3 tips
1:geen vlees
2: voeten wassen
3: werk aan jezelf
lees mijn e-boek
"in 10 dagen geen zweetvoeten meer"