Wat is voor een man de beste methode om 10kg (blijvend) af te vallen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vragen over afvallen... Ik begin er niet meer aan.
Probeer eens gebruik te maken van de zoekfunctie, er staan zo verschrikkelijk veel vragen over afvallen op GV...
De antwoorden op jouw vraag zullen echt niet radicaal anders zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Radicaal maar effectief: een been afzagen ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mensenhoofd weegt ook ongeveer 10 kilo...

Antwoorden (4)

Begin met jezelf onder controle te krijgen wat al een heel karwei is. Vervolgens is het een klusje van niets. Wanneer je jezelf onder controle hebt en je dagelijks minder eet maar wel het nodige dan went je lichaam aan minder voedsel. Dat is eigenlijk de zwaarste stap. Dan is het ook zo dat het heerlijk liggen luieren wat we allemaal heel fijn vinden, juist die instelling, als een magneet werkt op steeds meer gemak en dus ook eten. Je hoeft niet elke dag af te zien met sporten. Geregeld daar met zorg de tijd voor nemen doet al wonderen. Het is ook een keus die iemand maakt, slank en beperkt lui. Of, heerlijk lui en iets aankomen. Wanneer je ook geregeld sport merk je ook aan je lichaam dat wanneer je moe bent je niet meer zo gemakkelijk lui ligt zoals toen je niet bewoog. Het lichaam blijft dan om activiteit vragen. Niet onbelangrijk, eet bewust met je hoofd erbij. Wanneer je eet terwijl je nog van alles aan je hoofd hebt is het happen, slikken, happen,slikken.

Toegevoegd na 9 minuten:
Wanneer het een andere levenstijl betreft i.p.v. luieren, denk aan stress op werk enz.. kan men ook veel aankomen ondanks bewegen etc.. Hier blijft ook de sleutel tot succes... Jezelf onder controle houden, trainen, trainen, trainen. Eten met de hoofd bewust erbij. Je leert fietsen door te oefenen en je hoofd er bewust bij te houden, later gaat het vanzelf zonder erbij na te denken.
Te veel eten is niet anders dan lekker en dat lekker moet een controle bevatten. Voor anderen is het een uitweg voor iets waar ze mee zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door na te gaan waarom je die 10 kg te zwaar bent en dat niet meer te doen. Er zijn nogal wat mensen die juist aangekomen zijn door te lijnen. Vooral crashmethodes zoals Sonja Peijnenburg Bakker zijn berucht in dat opzicht. Verder maakt het niet zo gek veel uit hoe je afvalt maar in het algemeen blijf je beter op gewicht met volwaardig voedsel dan met geraffineerde fabrieksmeuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Betaalbaar volwaardig voedsel tja, waar vind je die nog? Is bijna alles al niet fabrieks- of kasrommel? Dat maakt het nog moeilijker. Bijna alles in deze maatschappij is erop gemaakt om het zo gemakkelijk mogelijk te maken doordat we anders niet aan de snelheid van de economie kunnen voldoen en daar staat een prijs tegenover.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De praktijk is natuurlijk wat minder zwart-wit. Niet alles wat uit de fabriek komt is slecht maar is vaak wel ontdaan van veel nuttige voedingsstoffen. Om te beginnen kun je kiezen voor volkoren, groente van het seizoen en minder vlees maar wel van de scharrelslager. Fatsoenlijk voedsel kost geld. Als je zo goedkoop mogelijk uit wilt zijn met je voeding dan houdt het op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad fatsoenlijk voedsel kost geld, veel geld. Had niet zo mogen zijn aangezien het tot een eerste levensbehoefte hoort maar men ziet overal handel in. Conclusie blijft als altijd dat degene die het niet kunnen betalen de chemische troep moeten eten en daardoor in de meeste gevallen daar nog van aankomen ook omdat het 'vol' gevoel ontbreekt en men blijft door eten. Des te moeilijker de controle te handhaven. De zwaarder de strijd met onszelf om niet aan te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met je eens dat mensen uit de laagste inkomenscategorie het niet zullen redden om al hun levensmiddelen in de natuurvoedingswinkel te kopen. Dat betekent nog niet dat ze veroordeeld zijn tot louter 'chemische troep'. De Lidl heeft bijvoorbeeld aardig wat biologische groenten tegen redelijk betaalbare prijzen. Ook de gewone groenten en fruit komen er qua chemie goed af, ws. omdat Duitsers, terecht, kieskeuriger zijn. Vervolgens is het niet verplicht om je met goedkope limonade, cola en fruitsap vol te tanken. Daar heb je geen druppel van nodig. Integendeel, die rommel is funest voor je gezondheid, dus die kun je gewoon op het schap laten staan. Water kost niets en is veel beter voor je. Iedere dag vlees is nergens voor nodig. Eet liever één of tweemaal per week een stukje van de scharrelslager (laat die man wel heel...) dan iedere dag van de Kiloknaller. Een hoogwaardiger eiwitleverancier dan spotgoedkope eieren kun je niet vinden. Met een pastasalade van sla, tomaat en wat kaas of een blikje tonijn is ook niets mis. Wil je een toetje? Hoeft toch ook niet kant-en-klaar? Je doet er zelfs veel beter aan om wat vers fruit door je vla, yoghurt of kwark te mengen. Als supermarktbrood je tegenstaat kun je desnoods zelf je brood bakken. Doe ik ook, hoewel ik niet denk daar echt goedkoper mee uit te zijn. Maar ik heb wel veel lekkerder brood waarvan ik precies weet wat erin zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit een kern van waarheid in maar de minder draagkrachtigen hebben het erg zuur laat daar echt geen misverstand over bestaan. Het blijft vreselijk hoe de mens zich is gaan gedragen en zichzelf om zeep helpt.
Dezelfde methode die ook voor vrouwen geldt:

Door meer energie te verbranden dan je inneemt.

Ga dus tellen.
Hoeveel beweeg je.
Hoeveel energie krijg je binnen.

Daar zijn handige websites voor, zoals valtaf.nl.

En blijvend is een kwestie van volhouden.
Niet makkelijk, maar de enige manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het feit dat die 10 kg eraan zit, heeft dat met een voedingsgewoonte te maken? Als dit zo is dan kun je kijken of je de kracht en het lef op kunt brengen om de verleiding te weerstaan om extra tussendoortjes te pakken. Ben je gewend om dagelijks bier of andere alcoholische drank te drinken?
Ben je gewend om bij het gevoel van trek even in de chipsbuidel te grijpen? Ga je het liefst de hele avond zitten voor de buis met iets lekkers binnen handbereik?
Wat is de onderliggende behoefte van dit gedrag en wordt deze behoefte ook bevredigd. Aan de vraag te zien niet dus.
Als het daaraan dus ligt, pas het voedingspatroon aan en als je het nog niet doet, ga bewegen.