Wat is voor een man de beste methode om 10kg (blijvend) af te vallen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Begin met jezelf onder controle te krijgen wat al een heel karwei is. Vervolgens is het een klusje van niets. Wanneer je jezelf onder controle hebt en je dagelijks minder eet maar wel het nodige dan went je lichaam aan minder voedsel. Dat is eigenlijk de zwaarste stap. Dan is het ook zo dat het heerlijk liggen luieren wat we allemaal heel fijn vinden, juist die instelling, als een magneet werkt op steeds meer gemak en dus ook eten. Je hoeft niet elke dag af te zien met sporten. Geregeld daar met zorg de tijd voor nemen doet al wonderen. Het is ook een keus die iemand maakt, slank en beperkt lui. Of, heerlijk lui en iets aankomen. Wanneer je ook geregeld sport merk je ook aan je lichaam dat wanneer je moe bent je niet meer zo gemakkelijk lui ligt zoals toen je niet bewoog. Het lichaam blijft dan om activiteit vragen. Niet onbelangrijk, eet bewust met je hoofd erbij. Wanneer je eet terwijl je nog van alles aan je hoofd hebt is het happen, slikken, happen,slikken. Toegevoegd na 9 minuten: Wanneer het een andere levenstijl betreft i.p.v. luieren, denk aan stress op werk enz.. kan men ook veel aankomen ondanks bewegen etc.. Hier blijft ook de sleutel tot succes... Jezelf onder controle houden, trainen, trainen, trainen. Eten met de hoofd bewust erbij. Je leert fietsen door te oefenen en je hoofd er bewust bij te houden, later gaat het vanzelf zonder erbij na te denken. Te veel eten is niet anders dan lekker en dat lekker moet een controle bevatten. Voor anderen is het een uitweg voor iets waar ze mee zitten.

Door na te gaan waarom je die 10 kg te zwaar bent en dat niet meer te doen. Er zijn nogal wat mensen die juist aangekomen zijn door te lijnen. Vooral crashmethodes zoals Sonja Peijnenburg Bakker zijn berucht in dat opzicht. Verder maakt het niet zo gek veel uit hoe je afvalt maar in het algemeen blijf je beter op gewicht met volwaardig voedsel dan met geraffineerde fabrieksmeuk.

Dezelfde methode die ook voor vrouwen geldt: Door meer energie te verbranden dan je inneemt. Ga dus tellen. Hoeveel beweeg je. Hoeveel energie krijg je binnen. Daar zijn handige websites voor, zoals valtaf.nl. En blijvend is een kwestie van volhouden. Niet makkelijk, maar de enige manier.

Het feit dat die 10 kg eraan zit, heeft dat met een voedingsgewoonte te maken? Als dit zo is dan kun je kijken of je de kracht en het lef op kunt brengen om de verleiding te weerstaan om extra tussendoortjes te pakken. Ben je gewend om dagelijks bier of andere alcoholische drank te drinken? Ben je gewend om bij het gevoel van trek even in de chipsbuidel te grijpen? Ga je het liefst de hele avond zitten voor de buis met iets lekkers binnen handbereik? Wat is de onderliggende behoefte van dit gedrag en wordt deze behoefte ook bevredigd. Aan de vraag te zien niet dus. Als het daaraan dus ligt, pas het voedingspatroon aan en als je het nog niet doet, ga bewegen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100