Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (11)

Doordat ze meer eten dan hun lijfje nodig heeft.
(Lees meer...)
Amadea
15 jaar geleden
Amadea
15 jaar geleden
Zou de vraag dan moeten zijn: Hoe krijg je overwicht op kleine kinderen?
Dan kan het antwoord zijn:
Begin als een bevelvoerder met kleine en eenvoudige orders. In ieder geval een bevel, waarbij je meteen kunt zien of het kind dit bevel wel of niet opvolgt. Zodra het de kleine orders opvolgt, zullen de grote automatisch volgen. Start bijvoorbeeld met de opdracht: Stop je autootjes in de speelgoedmand. Jij bent degene die bepaalt wat er gebeurt, laat je niet vermurwen als het kind door jengelen probeert onder de opdracht uit te komen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lijkt mij een goed antwoord + van mij. Had ze iets anders willen horen dan?
Door meer energie te consumeren dan te verbruiken. dus als een kindje veel potjes krijgt maar minder energie gebruikt word die dik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ellek pondje gaat door het mondje...

Waarschijnlijk omdat ouders denken dat je kinderen niet te veel eten kan geven terwijl ze in de groei zijn (Ik heb van die vrienden). Dus uit zorg dat het kind wat aangeeft eten te willen, iets te kort komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meestal een combinatie van te veel en ongezond eten en te weinig beweging. Behalve als er medische oorzaak is van het overgewicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je overgewicht bedoelt:

Dan eet het kind te veel.
Of de verkeerde dingen.
En het kind beweegt veel te weinig.

Ik zie heel veel kinderen die maar krijgen wat ze hebben willen aan zoetigheid en snacks. Daar heb ik altijd veel medelijden mee.
Mijn kleinkind van 4 jaar begint ook vaker te roepen dat ze honger heeft. Maar een rijstwafel met wat magere smeerkaas bedoelt ze dan niet.
Dat vindt ze normaal gesproken trouwens wel lekker.
Net zo lekker als die zoete of vette troep.

Als je overwicht bedoelt:
Dan moet je strenger en duidelijker zijn.

Maar in het geval van overgewicht trouwens ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Antwoord: door te weinig beweging

Meestal eten kinderen veel en gaan dan lekker achter de pc/tv zitten,
zo kunnen ze geen vet verbranden en krijgen ze over gewicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er kan ook een erfelijkheidsfactor bij komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Overgewicht is meestal zowel een welvaarts- als een gebreksziekte. Dat pakt bij kinderen niet essentieel anders uit dan bij volwassenen. Een gebrek aan zink, chroom, koper, vitamine A, C, E of een ander mineraal of vitamine zorgt voor honger, waardoor er meer gegeten wordt dan wanneer die stoffen in voldoende mate in de voeding aanwezig zouden zijn.

Dat klinkt misschien wat kort door de bocht maar sinds de dertiger jaren blijkt uit onderzoeken dat het gebruik van volwaardige voedselproducten talloze gezondheidsproblemen kan voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal met je eens om zoveel mogelijk volwaardig voedsel te eten en niet die bewerkte fabriekstroep. Dikke +.
Antwoord op je vraag ! :

Waarschijnlijk eet het kind dan teveel en beweegt het kind te weinig. Misschien is het handig dat hij/zij op een sport gaat ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
door de ouders, de ouders zijn de baas. dus ook van wat ze eten, en hoe ze bewegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ongezonde voeding door de geminimaliseere disipline van de ouders
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing