Een behandelaar is iemand die voor zijn (of haar) beroep patiënten of cliënten behandelt. Dat kan zijn in de medische zorgsector, of in andere branches van de gezondheidszorg zoals de psychologische begeleiding of de logopedie. Er kan zowel een man als een vrouw mee worden bedoeld, maar het woord is mannelijk.
Amadea
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Behandelaar is neutraal. Gewoon iemand die behandelt.
De rest is gewoon feministische flauwekul.
Een vriendin van mij is timmerman. En die titel draagt ze met trots.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waarom die min ?! :o is toch gewoon een eerlijk antwoord ?!

Andere antwoorden (1)

Het woord behandelaar is mannelijk. Dit geldt voor bijna alle beroepen, de meeste beroepen hebben namelijk een aparte vrouwelijke variant.
Behandelaar/behandelaarster.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Behandelaar is neutraal. Gewoon iemand die behandelt.
De rest is gewoon feministische flauwekul.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Taalkundig gezien is het woord mannelijk.